|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#841 |
|
intro
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?
Jeg syntes ikke den var troverdig, rett og slett. Det skulle sikkert være pussig og morsomt, men jeg ble lei ganske fort. Selv om det er ei tynn, lettlest bok brukte jeg nesten en måned på å bli ferdig med den fordi det aldri fristet å ta den fram.
|
|
|
#842 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?
Det er hyggelig hjernedød lesning ja, og til tider veldig morsom. |
|
|
|
|
#843 |
|
flisespikker
|
Jeg synes ikke den var "pussig og morsom" så mye som den var en ganske gripende og overbevisende fortelling om hvordan hovedpersonen faktisk opplevde verden. Jeg syntes for eksempel beskrivelsen av hvor skremmende og forvirrende jernbanestasjonen (eller var det en t-banestasjon?) var for ham, var såpass overbevisende at jeg syntes det ble en skikkelig skummel fortelling som fikk opp min egen puls, og så var det rent hjerteskjærende å forstå hvor glad faren var i ham, og i hvor liten grad han selv var i stand til å innse det.
|
|
#844 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Hva heter den siste Ragde boka?
|
|
#845 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Ligge i sykeseng i VG
|
|
#846 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?
Jeg husker ikke helt hvordan den er altså. Om en ukes tid har jeg alle bøkene de har skrevet sammen, må bare.. Det er ypperlig lesning ved siden av de tunge pensumbøkene
|
|
#847 |
|
intro
|
Nei, det er jeg enig i. Jeg kjenner meg for eksempel litt igjen i Elling, jeg, til mannens skrekk. For øvrig er jeg også enig i at forholdet til faren var godt skildret, men jeg synes ikke slutten av boka var så god i så måte. Det virker lite troverdig at faren slipper unna med å ha erklært moren død i flere år, og at hun får tilbake ansvaret for gutten helt uten videre. Jeg satt hele veien med en følelse av at det var faren som var best skikket til å ta seg av ham, og at de to gutta ville ha det best sammen.
|
|
|
#848 |
|
flisespikker
|
Nei, det kan jeg forstå. Når du skrev at du ikke synes boken var "troverdig", tenkte jeg straks på fremstillingen av hovedpersonen Christopher, og der var jeg uenig - men jeg er absolutt med på det du sier her. Litt av greia er kanskje at han er såpass lite i stand til å vurdere hva som skjer rundt ham, og at vi som lesere dermed må gjette oss til en del av det som skjer, så sånn sett er det vanskelig å vurdere om det som skjer er "rimelig". Jeg er ellers enig i den siste setningen din som jeg siterte her.
|
|
#849 |
|
intro
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Nå kom jeg på en faktor til som gjorde Haddon-skikkelsen lite troverdig for meg: Det virker usannsynlig at en sånn kronnerd skal ha en så mye dårligere rekord på Minesveiper enn undertegnede.
|
|
|
#850 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?På nattbordet mitt ligger det en bok, som jeg leser i for øyeblikket, nemlig Fiendens Fiende, den fjerde boken om Carl Hamilton av Jan Guillou. Men nedenfor ligger to-tre andre bøker som jeg har begynt å lese, men ikke helt gjort ferdig enda, bl.a. Menneskens Barn av P.D. James og Enke for et år av John Irving. Må vel få lest ferdig de en gang også. Selv om planen er å lese Hobbiten og Ringenes Herre (leser denne en gang i året) etter jeg er ferdig med Fiendens Fiende
|
|
#851 |
|
|
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Akkurat nuh er det Haikerens Guide til Galaksen som ligger på gulvet ved siden av sengen. Jeg leser den på norsk mot min vilje, men det er greit nok. |
|
|
|
|
#852 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Fra og med i kveld: We Were the Mulvaneys, av Joyce Carol Oates.
|
|
#853 |
|
awesom
|
Grøss, den er jo et mareritt på norsk jo.
|
|
#855 |
|
|
Ja, altså, det var et lite impulskjøp til en billig penge. |
|
|
|
|
#856 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Jeg leste også THGTTG på norsk, men kom ikke lenger enn til omtrent en tredjedel ut i boka (omtrent det som ble filmatisert for et par år tilbake). Kanskje jeg skal prøve på nytt, men denne gangen på engelsk?
|
|
#857 |
|
|
Nå er jeg et stykke ut i "Hadet, og takk for all fisken", det er vel den tredje delen? og den har begynt å miste piffen. Allikevel er jeg takknemlig for oppklaringen om hvor alle kulepennene tar veien. |
|
|
|
|
#858 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
![]() |
Det er en flott bok, det :drømme: |
|
|
|
|
#859 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Akkurat nå ligger Trudi Canavan sin "The Novice" på nattbordet. Den er nr 2 i en triologi og så leste jeg den akkurat ut og har ikke tredje boka. SUTRE HØYLYDT! |
|
|
|
|
#860 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?Er startet på siste boken av triologien...Så nå er jeg i gang med "En lykkelig kvinne"...Går jammen meg kjapt med disse bøkene.. |
|
|
![]() |
|
|