Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

De beste, varmeste vinterskoene?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-20, 16:44   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste, varmeste vinterskoene?

Jeg har Ugg-skoene og har brukt de på jobb flere vintre (jobber i barnehage). De funker fint til gåturer og når man er i mye aktivitet, men jeg blir kald på føttene med dem selv med ulvangsokk om vi f.eks. aker eller leker/sitter rundt bålet osv. vurdere moon-boots og noen sånne supersko som friluftsfolk bruker og som flere på jobb har investert i.

Gammel 05-12-20, 18:08   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg har Ugg-skoene og har brukt de på jobb flere vintre (jobber i barnehage). De funker fint til gåturer og når man er i mye aktivitet, men jeg blir kald på føttene med dem selv med ulvangsokk om vi f.eks. aker eller leker/sitter rundt bålet osv. vurdere moon-boots og noen sånne supersko som friluftsfolk bruker og som flere på jobb har investert i.

Men Ulvang-sokker er jo absolutt ikke det varmeste da. De har alt for stram vrangbord og reduserer blodtilstrømningen til tærne, og gjør at til og med jeg blir kald på føttene (og jeg er varm). Du må ha noen litt løsere strikkede sokker som ikke strammer.

Gammel 05-12-20, 19:16   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men Ulvang-sokker er jo absolutt ikke det varmeste da. De har alt for stram vrangbord og reduserer blodtilstrømningen til tærne, og gjør at til og med jeg blir kald på føttene (og jeg er varm). Du må ha noen litt løsere strikkede sokker som ikke strammer.

Jeg kaller alle mellomtykke kjøpesokker for ulvangsokk. Tror ikke jeg eier en original sokk av merket akkurat nå, så jeg var litt omtrentelig der, beklager. Enig i at originalen er stram.

Det er Gore-tex (eller tilsvarende) i skoene og da har jeg lært at man egentlig skal bruke sokker i blandingsmaterial og ikke ren ull. Jeg har hatt de skoene i straks 8 år og de er brukt både med tykke ullsokker, tynne, ren ull og blandingsmaterialer og jeg blir kald. Det er aldri noe problem på tur i jevnt driv, men det skal ikke mye reduksjon i aktivitet før jeg blir frossen på beina. Men jeg er en sånn som fryser fort på føtter og fingre.

Gammel 06-12-20, 10:40   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har støvletter fra Ilse Jacobsen som både er veldig varme og ikke minst utrolig gode å gå i. Jeg fant ikke den modellen jeg har, men de ligner litt på disse (mine er lysere i fargen og med noe høyere skaft).

https://i.pinimg.com/originals/3a/ce...ab34cab078.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-20, 11:01   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har støvletter fra Ilse Jacobsen som både er veldig varme og ikke minst utrolig gode å gå i. Jeg fant ikke den modellen jeg har, men de ligner litt på disse (mine er lysere i fargen og med noe høyere skaft).

https://i.pinimg.com/originals/3a/ce...ab34cab078.jpg

Disse likte jeg, og jeg er godt fornøyd med støvlene i samme merke. Hvor har du kjøpt dem?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-20, 11:11   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Disse likte jeg, og jeg er godt fornøyd med støvlene i samme merke. Hvor har du kjøpt dem?

Zalando. Jeg fant dem imidlertid ikke der nå, men kanskje andre har?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.