Sv: Hva strikker du nå?
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Jeg sliter også med størrelsene til Petitknit. Hun er liten og slank, noe jeg ikke er, og av og til virker det som om hun lager de større størrelsene ut fra en slank figur, bare gangen med en faktor i alle retninger. Og det fungerer dårlig for meg. Jeg må alltid legge på i lengden, minst fem cm, ofte mer. Ankers trøye laget jeg i en størrelse over brystet og en annen størrelse på resten av bolen, for passet det over puppene var det for trangt over magen. Supergøy å rekke opp hele bolen etter at jeg fant ut det.
Jeg så bildet du la ut av Caramel Sweater, og det virker som om du kunne gått ned i størrelse i bredden, og strikket den enda litt lenger, men hatt ermene i den størrelsen som oppgitt. Halsen var nydelig og fargen helt utrolig lekker på deg, da.
Selv holder jeg på med en tilpasset variant av Novice cardigan. Annet garn, tykkere pinner og regneark for å holde orden på strikkefastet, antall masker, økninger etc. Satser på at det blir bra. Jeg har kun lov til å bruke restegarn fremover, dermed blir det litt lokale løsninger.
Det er ikke bare meg! Bra! Den Caramel Sweater strikket jeg allerede i den minste størrelsen, og har allerede lagt på fem cm i både lengde og ermer, så det forundret meg litt at den ble såpass vid. (Og det oppdaget jeg ikke før jeg hadde strikket så langt på bolen at det ikke var snakk om å rekke opp igjen for å strikke på nytt nei. Louisiana Sweater forlenget jeg også både i bol og ermer, men den passet bedre i bredden. (Også XS)

Synes det er vanskelig å smale dem inn når raglan-en er så vid som den er. 
|