Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?
Sukker 226 98,69%
Kanel 221 96,51%
Meierismør 141 61,57%
Margarin 65 28,38%
Rosiner 31 13,54%
Fårepølse eller annen pølse 23 10,04%
Spekeskinke 31 13,54%
Flatbrød 11 4,80%
Annet- spesifiser 15 6,55%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-20, 17:20   #81
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva er grøtpinne?

Jeg spiser kun smør og sukker på. Kan fint droppe sukkeret, men risgrøt uten smør er uspiselig. Men heller uten smør enn med margarin.

Grøtpinne er noe man har attåt grøten, som spekemat, medisterkake(Som floksa skulle ha)

Gammel 07-11-20, 17:58   #82
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Er rapskokos bedre enn soft spesial? Burde vi prøve den?

Jeg synes det, den smaker utrolig godt.

Gammel 07-11-20, 19:14   #83
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Da skal vi prøve den. 😊

Gammel 07-11-20, 19:38   #84
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Sånn er det når man leter etter noe spesifikt og havner tilbake hit....gang etter gang!

Men ingen svarer på det jeg lurer på!

Jeg spiser mørpølse, og evt spekeskinke og/eller fenalår ved siden av grøten. Sukker, kanel og smør oppå. Rød saft (helst solbærsirup eller husholdningssaft) til drikke.

Gammel 07-11-20, 20:07   #85
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Da ble min fasit at vi tok spekematen etterpå. Men det var himmelsk godt! "Dette MÅ vi ha på lillejulaften, mamma!" sa ene poden med stjerner i øynene.

Gammel 07-11-20, 20:34   #86
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Andre ting enn sukker, kanel og meierismør serveres ved siden av grøten. For meg gjelder det rømmegrøt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 21:27   #87
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Viktig med celon kanel og ikke kassia kanel. Ceylon smaker SÅ mye bedre

Gammel 07-11-20, 21:45   #88
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Kun sukker og kanel på grøten her.
Jeg har aldri hørt om at man spiser spekemat til risengrynsgrøt, så der lærte jeg noe nytt.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 13:12   #89
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker sukker og kanel, og kanskje melkefri margarin om jeg har det tilgjengelig. Er ikke vant til å ha spekemat til/etterpå, men har da hørt om det. Men jeg traff en gang en dame som spiste potetgull med paprika til grøten. Det var litt originalt

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 13:57   #90
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

En 2007 tråd som plutselig dukker opp?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 14:31   #91
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det er jo ikke lenge til jul.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 15:12   #92
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

En 2007 tråd som plutselig dukker opp?

Fordi noen har googlet dette spørsmålet og kom til denne tråden.

Gammel 09-11-20, 15:17   #93
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg lette etter tilbehør til risengrynsgrøt, og hvor havnet jeg?!
Gutta har bestilt grøt til i kveld, men jeg syns liksom ikke det er "nok" middag. Så jeg vurderte å ha noe til, og jeg ser noen har spekemat til. Er det da slik at man spiser grøten først og har spekemat/flatbrød/eggerøre etterpå? Slik at grøten blir en "forrett" på en måte?

Jeg har overført saltpinn, fra rømmegrøt til risengrynsgrøt. Da spises spekematen ved siden av grøten. Det kan være flatbrød og spekeskinke/fenalår, eller kun noen skiver fårepølse eller salami som vi alltid har i kjøleskapet. Bruker ikke å ha eggerøre til, annet enn til rømmegrøten på 17. mai, og da fordi ikke alle rundt bordet spiser/tåler rømmegrøt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 20:04   #94
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe saltmat til risgrøt høres veldig lurt ut, jeg synes det er innmari slitsomt å spise risgrøt, pannekaker og den slags til middag. Burde også hatt salat eller noe grønnsaker til, men det føles så feil.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 20:26   #95
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare sukker, kanel, smør og rød saft til risgrøt. Det er jo egentlig mer en dessert enn en middag.

Når vi har rømmegrøt (kanskje en gang i året eller annenhvert år) har vi spekemat og flatbrød ved siden av. Det er en god kombinasjon, men jeg ser den ikke for meg med risgrøt. Antar det handler om gammel vane og tradisjon.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 21:47   #96
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker smør, sukker og kanel. Høres rart ut med saltmat til risegrynsgrøt, men det er vel vane.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Er rapskokos bedre enn soft spesial? Burde vi prøve den?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, det er faktisk den melkefri margarinen jeg syns smaker likest smør.

Interessant risengrynsgrøthistorie.

Nå fikk jeg lyst til å se om jeg fant en persisk oppskrift.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 22:00   #97
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svigers serverer potet til grøten. Det alternativet mangler.
Like gøy hver gang det dukker opp en ny kjærast og de serverer grøt. Alle venter i spenning på reaksjonen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-20, 23:16   #98
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Svigers serverer potet til grøten. Det alternativet mangler.
Like gøy hver gang det dukker opp en ny kjærast og de serverer grøt. Alle venter i spenning på reaksjonen.

Hva slags potet? Kokt? Ovnsbakt? Fløtegratinerte? Pottis? Jeg føler veldig at her behøves det detaljer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-20, 09:34   #99
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hva slags potet? Kokt? Ovnsbakt? Fløtegratinerte? Pottis? Jeg føler veldig at her behøves det detaljer.

Kokt potet. Gjerne også noe kjøtt ved siden av. I tillegg til saltmat.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-20, 10:17   #100
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Smør, sukker, kanel, og potetgull med paprika, eventuelt salami eller spekeskinke.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.