|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#501 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Jeg vet ikke hvor mange som er enige med hvem, men jeg har fått flere grønne prikker på mitt første motinnlegg enn jeg har fått på veldig, veldig lenge.
|
|
|
#502 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TDet sier ikke så mye, jeg har fått opptil flere grønne på dette
|
|
#503 |
|
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TMen det er ikke så rart, du HAR jo et veldig godt poeng der. Jeg er enig med deg i det.
|
|
|
#504 |
|
Shake it out!
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Man kan også ha påvist allergi uten å reagere på det man i følge tester er allergisk mot. Og leste du artikkelen som Madicken la ut? Det er faktisk et problem at fryktelig mange barn påstås å ha allergier de faktisk ikke har. Og da snakker vi ikke om Pål som får «bare» får utslett av egg altså. Bruk av hermetegn fordi jeg mener at det ikke er «bare» å få utslett av mat man spiser. Selvfølgelig er man allergisk mot egg om man får utslett mot egg! Men man skal vite at man faktisk får utslett av egg , og ikke bare kutte ut en haug med mat sånn «bare i tilfelle».
|
|
#505 |
|
Shake it out!
|
|
|
#506 |
|
|
Ikke jeg heller, bare så det er sagt.
|
|
|
#507 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TDette med matallergier og intoleranser er fryktelig vanskelig altså. Intoleranser er jo ikke mulig å teste på noen annen måte enn å fjerne matvarer, for så å teste det ut igjen. |
|
|
|
|
#508 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TJeg har i grunnen ikke så sterke meninger om dette med mat og intoleranser. Jeg tilrettelegger når det er nødvendig. Vi har ikke mye allergier og intoleranser i familien, så det er ikke noe stort problem, det er stort sett snakk om barnebursdager, og da har det først og fremst vært snakk om glutenfritt og/eller halal, og en veganer som "bare" er vegetarianer når hen spiser hos andre. Så ikke veldig krevende de gangene det er nødvendig, halal-barna får også vegetar. Det er ikke noe jeg klarer å ergre meg så voldsomt over.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-10-20 kl 00:10. |
|
|
|
|
#509 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#510 |
|
Shake it out!
|
|
|
#511 |
|
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TEnig ang. dette! Noe av det aller verste, synes jeg, er de som spiser en bitteliten del av porsjonen sin og snakker SJUKT høylytt om hvor mette de er.
|
|
|
#512 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TÅja, jeg deler lunsjbord med den som alltid sukker over kake, tar et stykke selv om hen ikke burde, men "det er vel lov i dag siden jeg skal på tur og gå x kilometer etterpå". Jeg får så matskam, jeg er tross alt tykkeste på jobb.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 20-10-20 kl 01:54. |
|
|
|
|
#513 |
|
Shake it out!
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TJeg har en sønn som alltid har vært sinnsykt kresen, i kombinasjon med sinnsykt dårlig toleranse for lavt blodsukker = kamelsvelging på høyt nivå mht tilrettelegg fordi det er enda mer pinlig med en unge som klikker i vinkel fordi han ikke har spist
|
|
#514 |
|
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TNå fikk jeg lyst på pannekaker!
|
|
|
#515 |
|
Shake it out!
|
Sjarmerende allergi når man er liten, kanskje ikke like sjarmerende når man er eldre.
|
|
#516 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Jeg kan spise bakt gresskar men ikke håndtere det rått..
|
|
|
#517 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TDet er jo endel rå grønnsaker og frukt som er tungt fordøyelig, og noe mat som bør varmebehandles.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#518 |
|
Shake it out!
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TDet er det. Det finnes vel ting som er direkte giftig også uten varmebehandling, om jeg ikke husker feil?
|
|
#519 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG THerregud, kan dere ikke snakke om noe annet?! FINNES det noe mer kjedelig enn allergier og intoleranser?
|
|
#520 |
|
|
Ja. "Europa tar form" av Sverre Bagge.
|
![]() |
|
|