|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
intro
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Jeg er så HJERTENS enig med deg her. Jeg har også blitt fortalt en rekke ganger at det ikke er lov å sykle over gangfeltet - når det ikke er en bil innen synsvidde overhodet. Det er også flere som har fortalt meg at det er forbudt å sykle på fortauet.
|
|
|
#302 |
|
Bedreviter
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Tja. Hvis man bremser opp, ser at bilen stopper, og så sykler over veien i stedet for å gå, så virker det veldig unødvendig at bilføreren ruller ned vinduet og roper «Du skal GÅ over fotgjengerfelt!!» |
|
|
|
|
#304 |
|
intro
|
I praksis løses dette veldig ofte med litt smidighet fra begge parter, synes jeg. Om jeg triller rolig inn mot gangfeltet på to hjul, får øyekontakt med sjåføren og vedkommende bremser og kanskje gir tegn til at det bare er å sykle på, er det jo i både syklistens og sjåførens interesse at man ikke bruker 15 ekstra sekunder på å gå av sykkelen og trille sakte over. Jeg pleier å hilse med hånda som takk og skynde meg over. På to hjul.
|
|
|
#305 |
|
Bedreviter
|
Ja, de fleste er jo fornuftige og hyggelige, heldigvis, og derfor blir jeg så satt ut av slike episoder som den over. |
|
|
|
|
#306 |
|
VeloppDragen
|
Ja, men jeg kjører der bare på vei hjem. Jeg må nok finne en ny vei hjem.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
#307 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG THvorfor er det INGEN som har fortalt meg at man ikke må vokse overleppa hvis man ikke vil ha FJORTEN MILLIARDER kviser? Jeg er over 40 år, dette er jo noe jeg burde ha visst? |
|
|
|
|
#308 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Oh, yes.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#309 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TForøvrig - hva er egentlig regelen for rulleskiløpere?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#310 |
|
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TJeg tror en av grunnene til at jeg blir provosert i trafikken (helt uten å tute, blinke og vise det på noen annen måte enn at jeg sitter og banner inni egen hjelm/innenfor eget karosseri) er at trafikken, når den fungerer som den skal, er en vakker organisme hvor alle er sitt ansvar bevisst og har forståelse for at det er et fellesskap, ikke FØRST MEG SELV OG SÅ RESTEN, og jeg synes det er så fordømt egoistisk å ikke sjekke speil, bruke blinklys og ellers være en fare for seg selv og alle andre ved å ikke sørge for at man selv er en noenlunde habil trafikant når man jo påtar seg det ansvaret det er å være i trafikken. |
|
|
|
|
#311 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TMaverick! |
|
|
|
|
#312 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, for trafikk er et av de største sosiale systemene vi har, og det med mulig størst konsekvenser. |
|
|
|
|
#313 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TAlt Maverick sier.
|
|
|
|
#314 |
|
Bedreviter
|
AMEN!!! |
|
|
|
|
#315 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du kommer nordfra i sinsenkrysset for å komme deg hjem? Burde vel være raskere tvers over v veitvet elns bort til alna-ish? |
|
|
|
|
#316 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hva er DET for noe?! Å tute eller hytte(!) på ungdommer som er ute i trafikken for å øve seg, er søren meg kjipt
|
|
#317 |
|
saftig
|
Litt rasistisk, syns du ikke?
NETTOPP.
Eh, noen ganger må man faktisk det. Og da er det gjensidig vikeplikt.
|
|
#318 |
|
intro
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TDet heter ikke SÅ OG SI. Det heter SÅ Å SI. Takk.
|
|
|
#319 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TJeg sykler alltid over fotgjengerfelt, men jeg tar det rolig og viser at jeg skal over. Har aldri blitt tutet på, eller fått kjeft for det. Men det med aggressivitet i trafikken er kanskje mer et storbyfenomen? Merker ihvertfall lite til det her ute på landet.
|
|
#320 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TJeg sykler også over fotgjengerfelt, men stopper alltid såpass opp at bilene skjønner at jeg venter om de ikke vil stoppe for meg. De aller fleste stopper opp og får et tusen-takk-nikk tilbake.
![]() |
|
|