Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-20, 20:29   #301
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei, det har de ikke. Men det betyr ikke at det ikke er lov å sykle over. Det er mange som tror det. Jeg har blitt tutet på og kjeftet på for å sykle rolig over fotgjengerfelt mens bilene stod helt stille i kø foran og bak feltet, og uansett ikke kunne kjøre. En annen gang opplevde jeg at en dame foran meg hadde gått av sykkelen og stod ved siden av den ved et fotgjengerovergang, en bilist stoppet, og da hun satte seg på sykkelsetet for å trille rolig over så rykket han fram og stoppet rett foran henne, tutet, og rullet ned vinduet for å fortelle henne at hun måtte GÅ. Han stoppet altså midt i veien, midt på et fotgjengerfelt, tutet uten at det var en faresituasjon, rett etter en rundtkjøring, midt i rushtrafikken, med mange biler bak seg. Og hindret samtidig også meg, som også skulle krysse, og ikke engang hadde sykkel. Og tenkte han skulle lære andre om trafikkreglene, en regel som i tillegg var direkte feil.

Jeg er så HJERTENS enig med deg her. Jeg har også blitt fortalt en rekke ganger at det ikke er lov å sykle over gangfeltet - når det ikke er en bil innen synsvidde overhodet. Det er også flere som har fortalt meg at det er forbudt å sykle på fortauet.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 20:30   #302
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Men om man sykler over fotgjengerovergang så har ikke biler vikeplikt for deg, har de vel?

Tja. Hvis man bremser opp, ser at bilen stopper, og så sykler over veien i stedet for å gå, så virker det veldig unødvendig at bilføreren ruller ned vinduet og roper «Du skal GÅ over fotgjengerfelt!!»

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 20:33   #303
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stopper alltid for syklister, de er jo uforutsigbare vinglete gærninger. Greit å holde avstand.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 20:35   #304
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tja. Hvis man bremser opp, ser at bilen stopper, og så sykler over veien i stedet for å gå, så virker det veldig unødvendig at bilføreren ruller ned vinduet og roper «Du skal GÅ over fotgjengerfelt!!»

I praksis løses dette veldig ofte med litt smidighet fra begge parter, synes jeg. Om jeg triller rolig inn mot gangfeltet på to hjul, får øyekontakt med sjåføren og vedkommende bremser og kanskje gir tegn til at det bare er å sykle på, er det jo i både syklistens og sjåførens interesse at man ikke bruker 15 ekstra sekunder på å gå av sykkelen og trille sakte over. Jeg pleier å hilse med hånda som takk og skynde meg over. På to hjul.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 20:45   #305
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

I praksis løses dette veldig ofte med litt smidighet fra begge parter, synes jeg. Om jeg triller rolig inn mot gangfeltet på to hjul, får øyekontakt med sjåføren og vedkommende bremser og kanskje gir tegn til at det bare er å sykle på, er det jo i både syklistens og sjåførens interesse at man ikke bruker 15 ekstra sekunder på å gå av sykkelen og trille sakte over. Jeg pleier å hilse med hånda som takk og skynde meg over. På to hjul.

Ja, de fleste er jo fornuftige og hyggelige, heldigvis, og derfor blir jeg så satt ut av slike episoder som den over.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 20:57   #306
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Nordfra i Sinsenkrysset er det kun høyrefeltet som går til høyre, altså første avkjøring mot Grefsen og Sandaker. Venstrefeltet går til Ring 3 mot Ullevål, sentrum og Økern. Det er mange som legger seg i høyrefeltet med vilje, fordi det går fortere og er mindre kø enn venstrefeltet, og legger seg direkte over i feltet mot Ullevål etter rundkjøringen.

Ja, men jeg kjører der bare på vei hjem. Jeg må nok finne en ny vei hjem.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 21:08   #307
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor er det INGEN som har fortalt meg at man ikke må vokse overleppa hvis man ikke vil ha FJORTEN MILLIARDER kviser? Jeg er over 40 år, dette er jo noe jeg burde ha visst?

Hilsen FUKKINGS KVISETRYNE.

Sorry for manglende trafikkregler i rant.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 21:09   #308
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg stopper alltid for syklister, de er jo uforutsigbare vinglete gærninger. Greit å holde avstand.

Oh, yes.

Jeg bor forøvrig langs "tour de finance". Langs en strekning som mange har som fartsetappe og derfor lar seg provosere av smårusk som skolebarn og vanlige fotgjengere og hunder og andre som ferdes på der. Hvis utfordringen hadde vært at de stoppet for så å sykle over fotgjengerfeltet når det var klart/deres tur/de kan krysse med fotgjengere, hadde verden vært skjønn og grønn.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 21:10   #309
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig - hva er egentlig regelen for rulleskiløpere?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 21:19   #310
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror en av grunnene til at jeg blir provosert i trafikken (helt uten å tute, blinke og vise det på noen annen måte enn at jeg sitter og banner inni egen hjelm/innenfor eget karosseri) er at trafikken, når den fungerer som den skal, er en vakker organisme hvor alle er sitt ansvar bevisst og har forståelse for at det er et fellesskap, ikke FØRST MEG SELV OG SÅ RESTEN, og jeg synes det er så fordømt egoistisk å ikke sjekke speil, bruke blinklys og ellers være en fare for seg selv og alle andre ved å ikke sørge for at man selv er en noenlunde habil trafikant når man jo påtar seg det ansvaret det er å være i trafikken.

At man gjør tabber nå og da og ikke helt vet hvor man skal i en rundkjøring fordi man ikke har vært der før og blir litt stressa er ikke provoserende, det er lett å kjenne igjen sånn kjøring og det er ikke noe å hisse seg opp over. På samme måte som at det ikke er noe å hisse seg opp over om noen blinker på deg for å gjøre deg oppmerksom på at du ligger og lurker i venstrefila og hindrer trafikk, eller et lite tut for å si "nå har det blitt grønt lys for en stund siden, kanskje du skal legge fra deg mobilen og kjøre, eller?"

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 21:24   #311
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Maverick!

Jeg må dog tilstå at jeg har tutet mer enn en gang. Den siste måneden har jeg vært i tre (!) nestenkollisjoner, fordi mange ikke holder hverken vikeplikt eller fartsgrense i de store boligfeltene oppi her. Da jeg ser at "ett sekund / fem meter til, så hadde ungen min blitt truffet av den bilen", kjenner jeg bittelitt på adrenalin og redsel gitt.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 21:32   #312
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror en av grunnene til at jeg blir provosert i trafikken (helt uten å tute, blinke og vise det på noen annen måte enn at jeg sitter og banner inni egen hjelm/innenfor eget karosseri) er at trafikken, når den fungerer som den skal, er en vakker organisme hvor alle er sitt ansvar bevisst og har forståelse for at det er et fellesskap, ikke FØRST MEG SELV OG SÅ RESTEN, og jeg synes det er så fordømt egoistisk å ikke sjekke speil, bruke blinklys og ellers være en fare for seg selv og alle andre ved å ikke sørge for at man selv er en noenlunde habil trafikant når man jo påtar seg det ansvaret det er å være i trafikken.

At man gjør tabber nå og da og ikke helt vet hvor man skal i en rundkjøring fordi man ikke har vært der før og blir litt stressa er ikke provoserende, det er lett å kjenne igjen sånn kjøring og det er ikke noe å hisse seg opp over. På samme måte som at det ikke er noe å hisse seg opp over om noen blinker på deg for å gjøre deg oppmerksom på at du ligger og lurker i venstrefila og hindrer trafikk, eller et lite tut for å si "nå har det blitt grønt lys for en stund siden, kanskje du skal legge fra deg mobilen og kjøre, eller?"

Ja, for trafikk er et av de største sosiale systemene vi har, og det med mulig størst konsekvenser.
Det er som å blåse i at man inngår i samspill med andre, og muligens avviser at man må orientere seg utover seg selv og egne helt umiddelbare interesser.

Jeg kaller det 'urban intelligens' å forstå at man inngår i sosiale systemer hvor man må ta hensyn til andre folk. Jo flere folk, jo mer komplekse og urbane systemer. Det gjelder også syklister, fotgjengere og folk som bor tett, som i blokk.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 21:32   #313
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Alt Maverick sier.

OG til deg som TUTET på bilen med L på i rundkjøringen Ytre Ringvei/Østmarkveien i dag sånn rundt kl 1700:

Du er SLEM OG FAEN SÅ USYMPATISK! HÅPER DU FÅR KLØE ET VISST STED!

Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 21:55   #314
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Alt Maverick sier.

OG til deg som TUTET på bilen med L på i rundkjøringen Ytre Ringvei/Østmarkveien i dag sånn rundt kl 1700:

AMEN!!!

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 05-10-20, 00:17   #315
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ja, men jeg kjører der bare på vei hjem. Jeg må nok finne en ny vei hjem.

Du kommer nordfra i sinsenkrysset for å komme deg hjem? Burde vel være raskere tvers over v veitvet elns bort til alna-ish?
Problem solved!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 05-10-20, 00:35   #316
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Alt Maverick sier.

Ja, hva er DET for noe?! Å tute eller hytte(!) på ungdommer som er ute i trafikken for å øve seg, er søren meg kjipt

Gammel 05-10-20, 02:45   #317
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

BRUK BLINKLYS FOR SVARTE.

Litt rasistisk, syns du ikke?
Eller glemte du et komma?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det er det det du IKKE skal gjøre, du skal holde til høyre hele tiden og skifte til til venstre ETTER at du er ute av rundkjøringen. Ligger det da en bil i venstre felt som også skal ut av rundkjøringen på samme utkjøring så blir det kræsj i rundkjøringen. I og med at du sikkert også blinker til høyre så har du heller ikke gitt tegn at du skifter fra høyre til venstre til.

NETTOPP.

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

IKKE BYTT FIL MIDT I ELLER I UTGANGEN AV RUNDKJØRINGA! ...

Eh, noen ganger må man faktisk det. Og da er det gjensidig vikeplikt.

Gammel 06-10-20, 12:09   #318
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Det heter ikke SÅ OG SI. Det heter SÅ Å SI. Takk.

Det er vel like før dette blir så vanlig at det tas inn som korrekt språk.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 06-10-20, 12:19   #319
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg sykler alltid over fotgjengerfelt, men jeg tar det rolig og viser at jeg skal over. Har aldri blitt tutet på, eller fått kjeft for det. Men det med aggressivitet i trafikken er kanskje mer et storbyfenomen? Merker ihvertfall lite til det her ute på landet.

Jeg har forresten trillet sykkelen over en gang. En politibil hadde stoppet for meg så da turte jeg ikke annet.

Jeg burde vel rante i denne tråden så HVORFOR KLARER JEG IKKE Å SLUTTE Å TRØSTESPISE.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 06-10-20, 12:23   #320
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sykler også over fotgjengerfelt, men stopper alltid såpass opp at bilene skjønner at jeg venter om de ikke vil stoppe for meg. De aller fleste stopper opp og får et tusen-takk-nikk tilbake.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.