Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Konspirasjon eller reell grunn til bekymring?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-20, 11:04   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjon eller reell grunn til bekymring?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Enig, Tallulah. Det er liksom så bunnsolid på enkelte områder, og så FØKKA på andre. Det er helt merkelig!

(Akkurat som at de har verdens beste høyteknologiske innovasjonsmiljøer, de lager Apple og Google og Amazon og Uber og Airbnb og en million andre ting, og så bruker de SJEKK til alt mulig!! )

Sjekker ja. Det er SÅ steinalder! Vi betalte regninger med sjekk. Sendt i posten. Nettbank var bortimot ikke-eksisterende.

USA er et rart, rart land. Jeg husker jeg også ble helt satt ut av kulturforskjellene da jeg flyttet dit. Det var på mange måter en helt annen planet.

Gammel 30-09-20, 11:49   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Sjekker ja. Det er SÅ steinalder! Vi betalte regninger med sjekk. Sendt i posten. Nettbank var bortimot ikke-eksisterende.

USA er et rart, rart land. Jeg husker jeg også ble helt satt ut av kulturforskjellene da jeg flyttet dit. Det var på mange måter en helt annen planet.

Ja, det er helt utrolig. De hadde drive-in banker da jeg bodde der, men vi betalte altså med sjekk. Jeg studerte der, startet i -94. Måtte betale skolepengene med sjekk (det hadde jeg ikke fått helt i starten) eller ta ut i kontanter i minibank fra min norske bank med visakort. Husker fortsatt hvor rart det var å gå og ta ut 3500 dollar i sedler for å betale for første semester. Etter det ble det betalt med sjekk.

Immigrasjonskontoret var håpløst. Man møtte opp, stod utenfor i 40 graders varme, køen tok mange timer og man fikk kun sjanse til å spørre et spørsmål. De ansatte var frekke og spydige.

Takk og pris for at jeg hadde vett nok til å flytte hjem.

Er ikke sikker på om jeg har noe ønske om å besøke landet igjen heller; ikke slik ting er nå.

Gammel 30-09-20, 23:23   #3
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke noen tro på fredelig maktoverdragelse om Trump faktisk taper valget. Han ser ut til å groome fanbasen sin til å ikke akseptere et nederlag. Med det klimaet og nivået nett og i aviser tror jeg ikke egentlig det vil gå 100 % fredelig for seg om han vinner heller. Svigersøskna mine er født og oppvokst i sørstatene, de er mildt sagt pessimistiske de også. Jeg er fryktelig redd for at vi er vitne til vår generasjons 1933. Ja, jeg er deppa i dag.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.