Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020 #2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-20, 09:36   #301
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020 #2

Kan noen fortelle meg om dette med å ha konfirmasjonen på hotell? Bestiller dere mat fra hotellet eller bare leier dere rom? Får dere lov til å ha med egne kaker?

Ettersom lokalet vi hadde leid nå sier at de har kapasitet til 20, så er vi på let igjen. Men ... svigerfar havnet på sykehus igjen denne uka, så det er godt mulig at han ikke tør ta turen til Oslo på ganske lenge. Hvor lenge skal vi drøye? Jeg kjenner at jeg godt kunne tenkt meg å ha arrangementet i 2020. Planen er jo en ny runde i 2022.

Gammel 03-09-20, 09:43   #302
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Vi har konfirmasjonen på et kurs og konferansesenter, og de tilbyr en pakke med leie av rom, tre retters middag med aperitif og kaffe til kakene. Da får vi ha med kaker selv. 565,- per voksen. Det koster litt, men jeg synes vi får mye for pengene og det er godt at noen har totalansvar for arrangementet.

Gammel 03-09-20, 09:47   #303
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Dere som har barn som ble konfirmert i kirken, hvor mye opplegg hadde de gjennom året?
Hvor ofte måtte de delta på samling og opplegg?

3 obligatoriske oppmøtet i kirka, leir (hjemme eller borte)
en innsamling, oppmøte hver tredje uke i snitt, og så var det en ting til jeg ikke husker.

Gammel 03-09-20, 09:49   #304
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Vi har konfirmasjonen på et kurs og konferansesenter, og de tilbyr en pakke med leie av rom, tre retters middag med aperitif og kaffe til kakene. Da får vi ha med kaker selv. 565,- per voksen. Det koster litt, men jeg synes vi får mye for pengene og det er godt at noen har totalansvar for arrangementet.

Med tanke på prisen på leie av lokale og catering, så er jo ikke det så ille. Og dette er noe de fleste hoteller tilbyr?

Gammel 03-09-20, 09:56   #305
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har leid lokale på hotell. Middag og servering av kaffe/kaker (oppsett av kakebord). De dekker bord og setter opp bordkortene og blomstene, som leveres direkte dit av blomsterbutikken. Kakene tar vi med selv. Vi betaler ca 530 kr pr voksen, halv pris for barn under 12, gratis for den ene gjesten som er under 3 år. I tillegg har vi valgt å betale 1.500 kr ekstra, for å disponere lokalet hele dagen. Ellers hadde de hatt en fest til etter vår, men vi vil ikke ha noe tidspress på oss.

Gammel 03-09-20, 10:29   #306
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå er jeg bare skikkelig lei meg. Sa til x at jeg er redd gjestelista blir enda kortere av at noen blir syke.
Jeg hater når jeg får rett. Broren min og samboeren kommer ikke.
Jeg hater korona!

Gammel 03-09-20, 10:34   #307
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan noen fortelle meg om dette med å ha konfirmasjonen på hotell? Bestiller dere mat fra hotellet eller bare leier dere rom? Får dere lov til å ha med egne kaker?

Ettersom lokalet vi hadde leid nå sier at de har kapasitet til 20, så er vi på let igjen. Men ... svigerfar havnet på sykehus igjen denne uka, så det er godt mulig at han ikke tør ta turen til Oslo på ganske lenge. Hvor lenge skal vi drøye? Jeg kjenner at jeg godt kunne tenkt meg å ha arrangementet i 2020. Planen er jo en ny runde i 2022.

Vi bestiller mat fra hotellet. De har en egen konfirmasjonsmeny, med tre retter (noen å velge mellom), men konfirmanten vår var veldig klar på at hun ønsker buffet, slik at alle finner noe de liker. Det kunne de også tilby, så da valgte vi det til tross for at det ble litt dyrere. Hotellet står for dekking av bord, med hvite duker, tøyservietter og servise. Vi kan pynte med blomster etc selv, eller vi kan bestille det også, for et tillegg i prisen.

Hvis vi kun skal ha med egne kaker betaler vi en viss sum per pers for "kaketillegg". Det er vanlig de fleste steder, prisen varierer. Hotellet vi har booket tar 60/pers. Hvis vi bestiller minst to kaker hos dem derimot, så betaler vi ikke tillegget, og da får vi ha med så mange egne kaker vi vil i tillegg. Siden det ble billigere å kjøpe to kaker enn å betale 60 kr/pers for oss, så gjør vi det slik. I tillegg får vi jo to kaker til.

Gammel 03-09-20, 11:02   #308
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Dere som har barn som ble konfirmert i kirken, hvor mye opplegg hadde de gjennom året?
Hvor ofte måtte de delta på samling og opplegg?

Min ble konfirmert forrige helg, planlagt den helgen siden påmelding i fjor. Mesteparten av hennes undervisning er en ukes leir utenfor Tvedestrand/Risør.
De har hatt en felles gudstjeneste i kirken i januar hvor de ble presentert. Så har de hatt to-tre samlinger i vinter (pizzakveld, bli kjent kveld). Så kom koronaen og ting stengte ned. De hadde noen møter på Google Meet og så har de hatt et par i kirken nå rett før sommeren. Frivillig dagsturer (bading, grilling, ballspill) noen dager i juli.

Det var det de rakk. Ukesleiren ble jo avlyst, så de har fått langt mindre enn vanlig.

Gammel 03-09-20, 11:10   #309
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Synes ikke totalprisen er så gal. Konf her forrige helg, hjemme, blir ikke mye rimeligere.

Mat: Ca 370 kr/pers regnet jeg meg frem til.
Drikke i tillegg samt velkomstdrink (finere eplecider fra polet, alkoholfri) Noen hundrelapper
Blomster Ca 1250
Lysestaker, vaser og servietter: Ca 550
Marsipankake fra bakeri Ca 900

Tror nok det kom på ca 10 000 kr for selskapet. Da hadde jeg hvite damaskduker fra før av og rullet/strøk selv. Huset var vasket skikkelig, inkl vinduer, sølv ble pusset og alt ble ryddet.

Jeg sjekket med Scandic Bystranda før vi valgte å ha det hjemme. De skulle ha 550 kr ca for mat/pers, hvite duker var ekstra, blomster var ekstra samt drikke. Kostet også å ta med kaker hjemmefra.

Jeg kan godt tenke meg å ha det på hotell neste gang, om konfirmanten ønsker det, men det gikk fint hjemme og ønsker han det går vi for det. Vi er såpass liten familie at det klarer vi.

Sist redigert av millact : 03-09-20 kl 15:05.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 13:06   #310
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Fått melding om noe film-greier Karamell? Synes det er bra at HEF lager litt opplegg nå på slutten, så får de i det minste en viss følelse av å ha vært med på et kurs.

Jepp, fikk i går.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 13:10   #311
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler 595,- for tre-rettersmiddag pluss 50,- trur eg det er for kaffedrikkande gjestar. Dei dekker alle bord men vi stiller med blomster sjølv. Vi har valgt andre lys så vi stiller med det også sjøl.

Gammel 03-09-20, 13:14   #312
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå ser det ut som at pappaen ikke er hjemme til 3.oktober, så nå føles det helt rett å ha utsatt selve festen.

Gammel 03-09-20, 15:04   #313
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå ser det ut som at pappaen ikke er hjemme til 3.oktober, så nå føles det helt rett å ha utsatt selve festen.

Høres fornuftig ut.

Her kom ikke pappaen, pga alvorlig sykdom, men det hadde ikke hjulpet å utsette den sånn sett for vår del.

Gammel 03-09-20, 22:02   #314
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg omsider bestilt en diger fotobok og bestilt bordkort. Sønnen kunne ikke brydd seg mindre om pynten, så jeg antar vi går for det serveringstedet har. Må vel kontakte de igjen snart, bare litt over en måned igjen.

Gammel 03-09-20, 22:08   #315
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

I dag kom beskjeden om at det var begrenset plass i kirken, vi slapp derfor å møte der.Det var helt greit i grunn, blir kun å møte opp i lokalet de har leid.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 07:46   #316
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Høres fornuftig ut.

Her kom ikke pappaen, pga alvorlig sykdom, men det hadde ikke hjulpet å utsette den sånn sett for vår del.

Nei, det skjønner jeg. Vi skal jo i utgangspunktet være mange flere gjester enn det dere var, og dermed syns jeg det klokeste var å utsette. Vi har jo tenkt å ha en markering på selve dagen, og da blir vi 10-12 gjester.

Gammel 04-09-20, 08:29   #317
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Jeg sitter og kjenner på en negativ følelse over at jeg ikke orker bunaden i morgen. Den må syes ut og jeg føler meg ufin i den sånn som det er nå.

Gammel 04-09-20, 08:42   #318
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå har jeg omsider bestilt en diger fotobok og bestilt bordkort. Sønnen kunne ikke brydd seg mindre om pynten, så jeg antar vi går for det serveringstedet har. Må vel kontakte de igjen snart, bare litt over en måned igjen.

Jeg har også laget en diger fotobok, som jeg ble veldig fornøyd med. Den er fra hele oppveksten, samt av familie, venner og nære avdøde forfedre.

Hun kommer selvsagt til å syns den er flau nå, men vil forhåpentligvis sette pris på den senere i livet.

Gammel 04-09-20, 10:49   #319
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg har også laget en diger fotobok, som jeg ble veldig fornøyd med. Den er fra hele oppveksten, samt av familie, venner og nære avdøde forfedre.

Hun kommer selvsagt til å syns den er flau nå, men vil forhåpentligvis sette pris på den senere i livet.

Jupp, startet med fødselen (ja, ikke selve ), og gikk oppover i alder. jeg brukte maaaange timer! Og har passet på å få med familiemedlemmer sammen med ham. Venner har jeg ikke bilder av.

Gammel 04-09-20, 12:25   #320
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Mon tro om kirka nå hiver seg rundt slik at vi kan være med i kirka likevel.
Da må jeg nesten fikse bunaden i så fall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.