|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Konfirmant 2020 #2Kan noen fortelle meg om dette med å ha konfirmasjonen på hotell? Bestiller dere mat fra hotellet eller bare leier dere rom? Får dere lov til å ha med egne kaker?
![]() |
![]() |
#302 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Konfirmant 2020 #2Vi har konfirmasjonen på et kurs og konferansesenter, og de tilbyr en pakke med leie av rom, tre retters middag med aperitif og kaffe til kakene. Da får vi ha med kaker selv. 565,- per voksen. Det koster litt, men jeg synes vi får mye for pengene og det er godt at noen har totalansvar for arrangementet.
![]() |
#303 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Konfirmant 2020 #2
3 obligatoriske oppmøtet i kirka, leir (hjemme eller borte)
![]() |
![]() |
#304 |
ej ikke møjkets heije
|
Med tanke på prisen på leie av lokale og catering, så er jo ikke det så ille. Og dette er noe de fleste hoteller tilbyr?
![]() |
![]() |
#305 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Konfirmant 2020 #2Vi har leid lokale på hotell. Middag og servering av kaffe/kaker (oppsett av kakebord). De dekker bord og setter opp bordkortene og blomstene, som leveres direkte dit av blomsterbutikken. Kakene tar vi med selv. Vi betaler ca 530 kr pr voksen, halv pris for barn under 12, gratis for den ene gjesten som er under 3 år. I tillegg har vi valgt å betale 1.500 kr ekstra, for å disponere lokalet hele dagen. Ellers hadde de hatt en fest til etter vår, men vi vil ikke ha noe tidspress på oss.
![]() |
![]() |
#306 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Konfirmant 2020 #2Nå er jeg bare skikkelig lei meg. Sa til x at jeg er redd gjestelista blir enda kortere av at noen blir syke.
![]() |
![]() |
#307 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi bestiller mat fra hotellet. De har en egen konfirmasjonsmeny, med tre retter (noen å velge mellom), men konfirmanten vår var veldig klar på at hun ønsker buffet, slik at alle finner noe de liker. Det kunne de også tilby, så da valgte vi det til tross for at det ble litt dyrere. Hotellet står for dekking av bord, med hvite duker, tøyservietter og servise. Vi kan pynte med blomster etc selv, eller vi kan bestille det også, for et tillegg i prisen.
![]() |
#308 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Min ble konfirmert forrige helg, planlagt den helgen siden påmelding i fjor. Mesteparten av hennes undervisning er en ukes leir utenfor Tvedestrand/Risør.
![]() |
#309 |
Synes ikke totalprisen er så gal. Konf her forrige helg, hjemme, blir ikke mye rimeligere.
05 og 08 Sist redigert av millact : 03-09-20 kl 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Introvert textrovert
|
Jepp, fikk i går.
![]() |
#311 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Konfirmant 2020 #2Vi betaler 595,- for tre-rettersmiddag pluss 50,- trur eg det er for kaffedrikkande gjestar. Dei dekker alle bord men vi stiller med blomster sjølv. Vi har valgt andre lys så vi stiller med det også sjøl.
![]() |
![]() |
#313 |
Høres fornuftig ut.
![]() |
#314 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Konfirmant 2020 #2Nå har jeg omsider bestilt en diger fotobok og bestilt bordkort. Sønnen kunne ikke brydd seg mindre om pynten, så jeg antar vi går for det serveringstedet har. Må vel kontakte de igjen snart, bare litt over en måned igjen.
![]() |
#316 |
Tittel og tittel....
|
Nei, det skjønner jeg. Vi skal jo i utgangspunktet være mange flere gjester enn det dere var, og dermed syns jeg det klokeste var å utsette. Vi har jo tenkt å ha en markering på selve dagen, og da blir vi 10-12 gjester.
![]() |
#317 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Konfirmant 2020 #2Jeg sitter og kjenner på en negativ følelse over at jeg ikke orker bunaden i morgen. Den må syes ut og jeg føler meg ufin i den sånn som det er nå.
![]() |
![]() |
#318 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Jeg har også laget en diger fotobok, som jeg ble veldig fornøyd med. Den er fra hele oppveksten, samt av familie, venner og nære avdøde forfedre.
![]() |
#319 |
Introvert textrovert
|
Jupp, startet med fødselen (ja, ikke selve
![]() |
|
|