Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haddy og boka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-20, 12:08   #441
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg var veldig glad for å se oppropet mot valget av Trond Giske i VG. Her er det også en god artikkel på NRK.no som bla beskriver dette som jeg føler på, at jeg er aktiv i lokalpartiet, men nå lurer på om jeg kan stemme på AP og delta i valgkampen pga dette.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 12:11   #442
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greia for Giske er vel at han har ikke noe annet enn politikken. Hele hans arbeidskarrieren har vært i politikken, og hele hans persona er politisk. Så han har ikke noe annet å gå til. Så å trekke seg tilbake er helt utenkelig for ham, da har han ingenting. Også har han ikke den innsikten som Polyanna beskriver, han tror nok fremdeles at han er hot as hell, og at dette kun er maktkamp.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 12:13   #443
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på hva ledelsen i partiet er så jævla redde for når de strutser rundt og ikke vil blande seg. Dette kommer ikke til å «blåse over» eller «roe seg» av seg selv.

Hvis dette sørger for at Slagsvold Vedum blir statsminister til neste år, så håper jeg Støre, Giske, og valgkomiteen i Trøndelag får gannet på seg rar latter og fjollete glis for resten av livet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 12:19   #444
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er så "gøy" når fremtredende politikere i Trøndelag AP intervjues (alle menn) og snakker om at ukulturen har blitt tatt tak i og at den ikke eksisterer mer... Kan tenke meg at de har merket mye til den lzm....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 27-08-20, 12:47   #445
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

En ting jeg ikke forstår er at alle bruker "for tidlig å komme tilbake" som argument. For meg er når som helst "for tidlig". Hadde det vært mitt parti som skulle velge en leder ville jeg aldri, aldri, aldri vært med på å velge en som konsekvent setter seg selv foran partiet, som overhodet ikke har vist at han har forstått at det han har gjort er galt (eller ikke innrømmet det), som konsekvent har tafset på yngre jenter i en årrekke. Han kan jo ikke være tillitrepresentant når han ikke har vist seg tillit verdig?

Jeg forstår bare ikke at han i det hele tatt er et valg nå eller noensinne.

Helt enig!

Så lenge ikke partiet tar tydelig avstand fra ham og alt han har gjort vil de sikkert "please" noen få tilhengere, men de vil tape massene. Finnes det en eneste ung kvinne der ute som i det hele tatt vurderer å stemme på ham? En del eldre tenker, bevisst eller ubevisst, at de overlevde så det kan neste generasjon også og vurderer ham annerledes. Det ser man i kommentarfeltene rundt omkring. De kvinnene som forsvarer ham er eldre enn jeg, i hvert fall ser det sånn ut.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 13:05   #446
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Honnør til de som står bak oppropet i VG, Trønderdebatt og flere steder, som Luftslottet linket til.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...verv-i-partiet

92 navn fra omtrent hele landet.
Ser at det er svært få "gamle gubber", om noen, som har skrevet under. Ble de ikke spurt, eller? F.eks. de tre som styrer Ap i byen min,eller de fire menn som styrer fylkespartiet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 13:07   #447
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Da jeg virkelig fattet i vår at de igjen tenkte på å innstille Trond Giske på nytt så meldte jeg meg ut i ren og skjær sinne. Angrer litt nå da da det var vel overilt men jeg var bare så sint og skuffa.

Trond Giske var tidlig kongen på haugen trodde han selv da. Dessverre så vil han aldri komme til å inneha selvinnsikt.
Hadde det bare vært stille ei tid fra den kanten, men siden han mistet vervene sine så har støyen fortsatt både med dokumentar på tv2 og Haddy,s bok mm.

Det er tragisk å tenke på de som stille og rolig har trukket seg ut av aktiv politikk nettopp pga han.
Blir Giske valgt så vil det få store konsekvenser for partiet og mange vil ikke våge å si i fra om noe slikt oppstår igjen. I tillegg er det et hån mot de som varslet.
Og mange av de kvinnene som støtter han er gjerne eldre kjerringer.

Hadde Trond Giske brydd seg om partiet så hadde han ligget lavt ei tid.
Kanskje skaffet seg en normal jobb. Akkurat det tror jeg nok er skremmende for han og flere som har vært heltidspolitikere siden de var ungdommer.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 13:41   #448
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det hagler med innlegg i dag. Dette innlegget traff spikeren så til de grader på hodet. INGEN kan få komme og si at hun bagatelliserer. Der er kulturen, og den er fortsatt rå. Den har ikke forsvunnet.

Nå ser jeg at det snakkes om kvinne som benkeforslag, og at de ikke vil ha akklamasjon, men personstemmer. Bra! Håpet lever.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 13:52   #449
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Det hagler med innlegg i dag. Dette innlegget traff spikeren så til de grader på hodet. INGEN kan få komme og si at hun bagatelliserer. Der er kulturen, og den er fortsatt rå. Den har ikke forsvunnet.

Nå ser jeg at det snakkes om kvinne som benkeforslag, og at de ikke vil ha akklamasjon, men personstemmer. Bra! Håpet lever.

Wow! Hvor mange sånne trengs før en del eldre menn begynner å gå i seg sjøl?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 14:02   #450
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Så utrolig bra at det kommer flere innlegg, jeg håper inderlig at det har effekt.

Men herregud så lite jeg vet om politikk. Velges virkelig ledere ved akklamasjon?? Det virker litt lite nøyaktig og litt ufritt? Alle ser jo hvis man ikke jubler/stemmer som forventet, og det kan jo få konsekvenser virker det som.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 14:02   #451
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så lenge ikke partiet tar tydelig avstand fra ham og alt han har gjort vil de sikkert "please" noen få tilhengere, men de vil tape massene.

Det er akkurat det jeg er redd de ikke vil gjøre. Jeg tror det er urovekkende mange i ulike aldersgrupper og av alle kjønn som faktisk forsvarer ham.

(Hva er det med disse trønderne om dagen? Giske og Northug, uten sammenlikning for øvrig, men bagatellisering av handlinger, pjusking og "stakkars mann" går igjen rundt begge.)

Gammel 27-08-20, 15:42   #452
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Men herregud så lite jeg vet om politikk. Velges virkelig ledere ved akklamasjon?? Det virker litt lite nøyaktig og litt ufritt? Alle ser jo hvis man ikke jubler/stemmer som forventet, og det kan jo få konsekvenser virker det som.

Dersom det ikke er motkandidater så er akklamasjon måten å gjøre det på ja. Det skjer vel andre steder enn i politikken og, der jeg er mest vant til det. Årsaken til at medlemmer likevel vil ha stemmegivning er muligheten til å gi blanke stemmer og på den måten vise motstand. Ordføreren i Namsos er en av de som har gått i bresjen for det.

Bluen: Du kan lure. Den verste er egentlig Trønderavisas journalist som klaret å stille følgende spørsmål på Northug-pressekonferansen: Har du noen gang vurdert selvmord? Det spørsmålet har blitt dyssa ned veldig. Heldigvis.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 18:49   #453
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sandra Skillingsås er tøff!
« Dette er livet mitt. Jeg har et stort nettverk i Trøndelag Ap. Jeg har sittet på trappen og røyket med folk som har vært råfrustrert over Hadia-fraksjonen i partiet som vil Trond til livs. Mange av dem kommer til å hate meg. Men sier jeg ikke fra nå, kommer jeg til å hate meg. Og det veier tyngre.»

https://www.aftenposten.no/norge/pol...a-29-hva-som-s

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 18:49   #454
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der våknet endelig Trøndelag AP:
https://www.aftenposten.no/norge/i/V...til-krisemoete

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 19:04   #455
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

« Dette er livet mitt. Jeg har et stort nettverk i Trøndelag Ap. Jeg har sittet på trappen og røyket med folk som har vært råfrustrert over Hadia-fraksjonen i partiet som vil Trond til livs. Mange av dem kommer til å hate meg. Men sier jeg ikke fra nå, kommer jeg til å hate meg. Og det veier tyngre.»

Sterkt ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 19:17   #456
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Veldig tøff! Når en jo ser hvordan de andre varslerne har blitt behandlet, så er det forståelig at flere ikke har turt å varsle. Man risikerer så mye. Men jeg håper at det at vi de siste dagene er flere og flere som ikke gidder holde kjeft lengre, selv om mange sier at det vil ødelegge for valget om et år, så måtte vi. Det er viktigere enn valg og alt. For sånn skal vi ikke ha det.

Får håpe det kommer fram ting nå som gjør at han, og gjerne flere i ligaen hans, faktisk kaster inn håndkleet! Som jeg alltid har sagt: Det er bare en som kan stoppe dette, og det er han selv! Hvis det i tillegg kan gjøre at vi får ta skikkelig tak i kulturen, så kan vi endelig vise vei som det likestillingspartiet som så mange av oss Ap-damer setter så høyt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 19:56   #457
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Honnør til de som står bak oppropet i VG, Trønderdebatt og flere steder, som Luftslottet linket til.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...verv-i-partiet

92 navn fra omtrent hele landet.
Ser at det er svært få "gamle gubber", om noen, som har skrevet under. Ble de ikke spurt, eller?
F.eks. de tre som styrer Ap i byen min,eller de fire menn som styrer fylkespartiet.

Nå får du gi deg. Oppropet ble ikke startet i VG, men i Nordre Follo Ap, av lederen der, en av de gamle gubbene du mener ikke har skrevet under. Av de 10 første er seks menn. Og mange flere står senere også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 20:31   #458
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Oppropet ble startet av en mann og er nå signert av nesten 250 AP-politikere og medlemmer. Det blir nok flere! Grunnet tekniske issues og deadline så fikk de ikke gått bredt ut i går, men det er altså mulig å være med på oppropet.

Spent på hva det ekstra-ordinære møtet bringer. Det kan fremdeles være at de slipper unna med dette, men trodde de virkelig at de skulle slippe unna uten at resten av partiet skulle reise seg å si noe?

Gammel 27-08-20, 20:35   #459
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Intervjuet med Skillingsås var sterkt. All honnør til henne. Jeg håper at Trøndelag AP forlater 50 tallet snart og innser at vi er kommet til 2020.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 21:08   #460
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Oppropet ble startet av en mann og er nå signert av nesten 250 AP-politikere og medlemmer. Det blir nok flere! Grunnet tekniske issues og deadline så fikk de ikke gått bredt ut i går, men det er altså mulig å være med på oppropet.

Spent på hva det ekstra-ordinære møtet bringer. Det kan fremdeles være at de slipper unna med dette, men trodde de virkelig at de skulle slippe unna uten at resten av partiet skulle reise seg å si noe?

Fins dette oppropet digitalt slik at man kan se hvem som støtter? I linken på VG er det bare noen og nitti navn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.