Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-20, 11:23   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Det er ein del spørsmål og svar fra HFI i VG nett i ettermiddag, der det er tydeleg at 20 er max i ein privat heim. Ein litt kostelig sak om ei som har større lokale heime (300 Kvam, må vite) enn noko anna lokale i heile kommunen, men også der er svaret klart, max 20.

Og riktig, med leid lokale kan du vere opp til 200. Me er i leid lokale, 44 stykke.

Fortsatt blir jeg litt forvirret av det med hva som er anbefalinger og hva som er forbud, og nå leser jeg dette i dag:

Sitat:

VURDERER NYE REGLER FOR SOSIALE SAMMENKOMSTER
Etter en tid med flere store private tilstelninger, bekreftelser Helsedirektoratet at det kan komme en innstramning i reglene for hva som er tillatt.

Foreløpig er sammenkomster med mer enn 20 personer kun frarådet, mens arrangement på offentlig sted med mer enn 200 personer ikke er tillatt.

– Da det ble innført var vurderingen at det ville være tilstrekkelig med råd til private forsamlinger. Men hvis råd ikke følges, må man vurdere å gjøre det til en regel, sier fagdirektør i Helsedirektoratet, Svein Lie, til VG.

Lie sier at temaet er under vurdering nå.

– Det er den samlede pakken med virkemidler som vurderes. Det er ingen konklusjoner her, og det er regjeringen som bestemmer. Men vi legger merke til at noen ikke følger rådene, og det blir tatt på alvor, sier Lie.

Altså det er bare rent teoretisk jeg tenker her, hva man har hjemmelsgrunnlag for å kreve, eller gi straffereaksjoner mot. Jeg har absolutt ingen planer om å samle flere enn 20 personer, og synes ikke at folk skal gjøre det, spørsmålet er om det er ulovlig, juridisk sett, slik det er å ha over 200 på offentlige arrangement. Ut fra dette sitatet ser det ikke slik ut, men at de vurderer å gjøre det ulovlig heretter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.