Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-20, 11:50   #141
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet. Og det er veldig bra for dere. Det var mer ment som en beskrivelse av hvor forskjellig oppfatning vi har av «fint vær».

Det skjønner jeg. vi hadde jo fint vær når dere var her, men uten at det var særlig varmt, for jeg syns helt ærlig at det er greit når det er sol og opphold. Og folk må gjerne klage over været, men ikke dra hele Norge over en kam liksom.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 11:52   #142
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg hadde 3 uker ferie og det har vel knappest vært sol en dag. Det var typ 5 grader på natta innimellom, og mye regn. Grunn til å syte!! #nordvestlandet

heldigvis har det vært noen fine dager både før og etter ferien.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 12:00   #143
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Dette er vel en gruffetråd, men jeg kjenner at jeg er glad for at jeg ikke er avhengig av fint vær for å kjenne at jeg har hatt sommerferie. Så lenge det varierer litt, og ikke bare regner så klager ikke jeg. Bor i innlandet og har feriert på vestlandet noen uker, og har hatt noen dager med 20-25, og mange dager med 15-20. Noen dager med sol og noen dager med regn og mange med overskyet og opphold. Helt greit. Bruker dagene med sol i båten, bruker dagene med overskyet men ikke regn til turer i fjell og skog, og regndagene inne med strikking, husarbeid, spill osv.

Gruffet mitt retter seg mot økning i smitte. Minsten min på 15 skal begynne på vgs nå, og jeg er redd semesteret blir amputert, og at starten ikke blir så god som vi hadde håpt og sett frem til. Han begynner på yrkesfaglig linje etter flere år med lite motivasjon på ungdomsskolen, og vi har alle gledet oss veldig.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 13:11   #144
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det skjønner jeg. vi hadde jo fint vær når dere var her, men uten at det var særlig varmt, for jeg syns helt ærlig at det er greit når det er sol og opphold. Og folk må gjerne klage over været, men ikke dra hele Norge over en kam liksom.

Mens for meg er sommervær å våkne opp flere dager på rad, se at solen skinner, ta på en shorts og singlet. Det gjør jeg ikke sånn som i dag hvor det er overskyet og 17-18 grader. Jeg kan finne på noe, gå tur osv., men det som for meg virkelig er ferie, å sitte ute på trappa med en kopp kaffe og bare kjenne på varmen, det et det ikke. Sånn var det i juni før vi tok ferie og det lengter jeg etter (nå er det for sent for i år).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå  
Gammel 06-08-20, 13:27   #145
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Får ikke de hersens talla til å stemme og jeg skjønner ikke hvorfor. Vet hva jeg vil ha, men regnearket er ikke enig. Men regnearket kommer opp med for lave tall.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 15:54   #146
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Snufsing. (I landskapet)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 15:55   #147
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg har fått tre store stikk på siden av halsen/nakken, og det klør så sinnsykt! Kan ikke huske at jeg har reagert så mye på stikk før. Ikke aner jeg når jeg fikk de heller.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 15:59   #148
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Hah, fikk det til til slutt. Men jeg vil ha meg frabedt flere sånne dustete endringer altså.

Gruffer også over at albuen bare blir verre. Kan knapt ha den bøyd i visse posisjoner før armen dovner av.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 16:34   #149
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Oppstart etter ferie skuldre... Jeg er så vond mellom skulderbladene opp mot nakken. Blæh. Det går over når kroppen venner seg til både sykling og kontorjobbing igjen etter ferien.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå  
Gammel 06-08-20, 16:45   #150
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Mens for meg er sommervær å våkne opp flere dager på rad, se at solen skinner, ta på en shorts og singlet. Det gjør jeg ikke sånn som i dag hvor det er overskyet og 17-18 grader. Jeg kan finne på noe, gå tur osv., men det som for meg virkelig er ferie, å sitte ute på trappa med en kopp kaffe og bare kjenne på varmen, det et det ikke. Sånn var det i juni før vi tok ferie og det lengter jeg etter (nå er det for sent for i år).

Og nettopp det har vi kunnet. Jeg har stort sett gått i t-skjorte og skjørt i flere uker.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 10:03   #151
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Gruffer over at yngste fikk bare en dag på forskerskolen før hun begynte og hoste og måtte ta resten over nett.

dharma er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 10:06   #152
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Og nettopp det har vi kunnet. Jeg har stort sett gått i t-skjorte og skjørt i flere uker.

Og jeg kjøpte ny fleecejakke.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå  
Gammel 07-08-20, 10:40   #153
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg vet ikke om dette er gruff, men et sted må det ut!

Nest eldste har nettopp kjørt avgårde til Kristiansand med faren, for å starte studier. Jeg gleder meg over at hun har kommet inn der og at hun egentlig har lyst, men synes det er usigelig trist at hun har reist, og at hun gruer seg sånn til det.

Det blir bra, jeg vet jo det.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 11:31   #154
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Jeg vet ikke om dette er gruff, men et sted må det ut!

Nest eldste har nettopp kjørt avgårde til Kristiansand med faren, for å starte studier. Jeg gleder meg over at hun har kommet inn der og at hun egentlig har lyst, men synes det er usigelig trist at hun har reist, og at hun gruer seg sånn til det.

Det blir bra, jeg vet jo det.

Håper hun får det fint! Antar hun skal på UIA, da? Full sommer her, meldt 28 grader i morgen og er allerede varmt. Fin start i alle fall.

Men jeg forstår godt det er trist!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 11:55   #155
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Forkjølelse. Holder meg hjemme, har avlyst bursdagsfesten for han som blir 9 år i morgen, skal ta test på mandag og får vel ikke dratt på jobb før resultat er klart og jeg er symptomfri.
Å ikke få starte på jobb og forberede skoleåret på en god måte er skikkelig dritt. Er redusert i utgangspunktet, så en optimal start var litt avgjørende egentlig. Blæh, blæh, blæh!

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 12:04   #156
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Håper hun får det fint! Antar hun skal på UIA, da? Full sommer her, meldt 28 grader i morgen og er allerede varmt. Fin start i alle fall.

Men jeg forstår godt det er trist!

Ja, årsenhet i historie på UiA. Har fått studenthybel på campus, og skal dele kjøkken/oppholdsrom med 3 andre. Ser veldig fint ut der, og blir nok veldig bra når hun får startet opp.

Jeg brukte lang tid på å komme meg etter at eldste flyttet hjemmefra. Nå er han ferdig med bachelor og har flyttet inn i kjelleren her, så jeg kommer jo over det ;-)

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 12:30   #157
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg tøyde på meg en strekk i nakken.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 12:40   #158
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

De gjeninnfører betalparkering på jobben, selvom parkeringshuset ikke er i nærheten av fullt og det fortsatt oppfordres til å unngå kollektivt i Oslo-området. De som bestemmer sånt har seff gratis parkering fra før.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 12:45   #159
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

De gjeninnfører betalparkering på jobben, selvom parkeringshuset ikke er i nærheten av fullt og det fortsatt oppfordres til å unngå kollektivt i Oslo-området. De som bestemmer sånt har seff gratis parkering fra før.

Jeg er normalt sett helt for avvikling av betalparkering knyttet til arbeidsplasser i Stor-Oslo. Men timingen her var da usedvanlig umusikalsk?

Jeg sitter på hjemmekontor en god stund til sånn som kollektivtilbudet fremstår nå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 07-08-20, 12:50   #160
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er normalt sett helt for avvikling av betalparkering knyttet til arbeidsplasser i Stor-Oslo. Men timingen her var da usedvanlig umusikalsk?

Jeg sitter på hjemmekontor en god stund til sånn som kollektivtilbudet fremstår nå.

Ja, enig med deg, i normale tider tok jeg toget med (nesten) glede. Hos oss får ca 30% gratis parkering etter gitte kriterier (små barn, lang vei, etc), og resten må betale 300 kr per dag. Helt greit til vanlig, men ikke greit akkurat nå.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan holde det gratis til det evt blir et problem - parkeringshuset er ikke halvfullt engang nå. Det blir mye mer hjemmekontor fremover.

Neket er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no