Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rundtur på vestlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-20, 13:06   #6
Normy
Superduperaktiv

Normy sin avatar

Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Rundtur på vestlandet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi kjørte Oslo-Valldal-Trollstigen-Ålesund-Geiranger-Gamle Strynfjell-Lom-Oslo forrige uke. Jeg syns ikke det var ekstremt mye trafikk sammenliknet med vanlige somre, vi kjørte aldri i kø, og kjørte rett på ferga mellom Linge og Eidsdal på vei til Geiranger. Men det var mange bobiler. Ingen turistbusser da, det var en fordel.

Jeg syns det var virkelig nydelig i Rondane (vi kjørte fra Ringebu over Venafjell til Volldal), og lite trafikk. I Volldal leide vi en hytte på Airbnb, og det var godt utgangspunkt for moskustur på Dovre. Derifra kjørte vi opp Romsdalen, også lite trafikk, men også helt skrekkelig vær. Mulig det gjorde at det var få som turte å kjøre Trollstigen. Nydelig å kjøre ned til Volldal, litt kjedelig derfra til Ålesund.

I Ålesund leide vi også Airbnb litt utenfor sentrum, veldig praktisk med gratis parkering. Besøkte sentrum, og Alnes fyr.

På vei ned kjørte vi over Geiranger og Gamle strynefjellsveg. Overnattet i Skjåk, på Pollfoss. Ganske gøyalt og kitschy. Nydelig kjøretur det også.

Jeg har ikke lest om lange fergekøer på vestlandet, bare i nord?

Jeg fant mange fine overnattingsteder på airbnb.

Takk! Dette hørtes ut som en veldig fin tur!

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.