Sv: Rundtur på vestlandet?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Vi kjørte Oslo-Valldal-Trollstigen-Ålesund-Geiranger-Gamle Strynfjell-Lom-Oslo forrige uke. Jeg syns ikke det var ekstremt mye trafikk sammenliknet med vanlige somre, vi kjørte aldri i kø, og kjørte rett på ferga mellom Linge og Eidsdal på vei til Geiranger. Men det var mange bobiler. Ingen turistbusser da, det var en fordel.
Jeg syns det var virkelig nydelig i Rondane (vi kjørte fra Ringebu over Venafjell til Volldal), og lite trafikk. I Volldal leide vi en hytte på Airbnb, og det var godt utgangspunkt for moskustur på Dovre. Derifra kjørte vi opp Romsdalen, også lite trafikk, men også helt skrekkelig vær. Mulig det gjorde at det var få som turte å kjøre Trollstigen. Nydelig å kjøre ned til Volldal, litt kjedelig derfra til Ålesund.
I Ålesund leide vi også Airbnb litt utenfor sentrum, veldig praktisk med gratis parkering. Besøkte sentrum, og Alnes fyr.
På vei ned kjørte vi over Geiranger og Gamle strynefjellsveg. Overnattet i Skjåk, på Pollfoss. Ganske gøyalt og kitschy. Nydelig kjøretur det også.
Jeg har ikke lest om lange fergekøer på vestlandet, bare i nord?
Jeg fant mange fine overnattingsteder på airbnb.
Takk! Dette hørtes ut som en veldig fin tur!
|