Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vi legger den død. Montering av lasagne

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-20, 15:00   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hyacinth: Skal vi besøke My i Trondheim i sommer?

Jeg bruker vanligvis ikke noe oppskrift, det meste går på slump. Men det går noe sånn som det her: Jeg starter med å surre finhakket løk, hvitløk (masse), 2-3 gulrot (avhengig av størrelse) og en stilk med stangselleri (finhakker dette sammen, i en hakkebeholder med kniver som hører til stavmikseren) i olje, til det blir blankt og mykt. Tilsetter deretter andre grønnsaker, avhengig av hva jeg har, men i alle fall squash og paprika, i biter. Gjerne også spinat, grønnkål eller noe i den dur. Tilsetter et par bokser med hermetisk tomat, av den dyrere, gode sorten, en spiseskje tomatpure, noen desiliter buljong, og lar det putre "en god stund" (til det har kokt inn en del, i alle fall den tiden det tar å rydde vekk, tørke over benkene, klargjøre forma, og lage den hvite sausen). Smaker til med litt sukker, salt, pepper, en skvett rødvin eller balsamicoeddik, og en neve med hakkede, friske urter (oregano og basilikum, det er det jeg har i hagen akkurat nå).

Den hvite sausen er helt standard (dvs rører mel inn i smeltet meierismør, sper med H-melk, krydrer med salt, pepper og revet muskat). Med eller uten ost, det varierer. Som regel med. Konsistensen er omtrent som min mormors rømmegrøt, etter minst 5 minutters koking.

Sist redigert av My : 01-07-20 kl 15:14.
My er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.