Sv: Med utgangspunkt i eget liv, eller?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg synes kanskje noe av det vanskeligste er å forstå at noen kan unngå å være interessert i slike forskjeller. (En av de tingene jeg vet at f.eks. Esme og jeg er forskjellige på, er at når hun er sint på noen, så er jeg alltid interessert i å prøve å finne ut hva som kan være grunnen til at de oppførte seg slik, mens hun primært er interessert i at de må slutte med det. Jeg tror jeg må virke irriterende og lite hjelpsom i slike sammenhenger. )
Det er vel kanskje litt sant det der, ihvertfall om at det er som oftest jeg som er sint på noen. Men f.eks om en fyr er småfrekk i kjeften og klengete er jeg som oftest lite interessert i om det er fordi han ønsker å gjøre inntrykk eller om det er fordi han ikke liker meg. Irriterer han meg så irriterer han meg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal vite akkurat hva som er på innsiden når det er uansett handlingene man må forholde seg til.
Jeg hadde f.eks heller ville hatt en mann som ikke var kjempeglad i meg men som oppførte seg pent, enn en mann som var veldig veldig glad i meg inni seg men som oppførte seg som et svin. Hm.. det hadde kanskje alle gjort forresten.
Enig i at slike fundamentale forskjeller som man ofte ikke er bevisste på og som ofte er de som styrer valg og oppførsel i livet er veldig interessante.