|
Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?Eg har 16-55 mm (kit objektivet) og 55-200mm. Eg saknar 18-200mm objektivet som eg hadde til speilreflekskameraet mitt. Det er litt upraktisk med to objektiver, men det eg ser er at eg bruker 55-200mm veldig lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kamera: Hva vil jeg ha nå? Speilløst systemkamera? Eller?
18-200 objektiv husker jeg at jeg fikk prøve av en kjenning. Det ble jeg ikke helt venn med. Jeg har erfaring for at jeg bytter gjerne objektiv, det blir ikke så bra å ta nærbilde av en øyenstikker med det samme objektivet jeg bruker til å fange månen eller nordlyset med. Altså to stykk må jeg ha. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Jeg synes det er viktig å ha god blender spesielt på normal brennvidde. F/2.6 fast er supert. Mye bedre enn et som varrierer fra 2.8-4 slik du har i dag. Det sier ofte bie om kvaliteten også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Hmm, det du forteller kan muligens forklare de litt pussige tankene jeg noe ganger har fått når jeg har sett på noen av bildeseriene etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|