Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Grønnsakstråd 2020

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-20, 22:09   #23
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg har plantet tre frukttrær (to plommer og en morellbær) og nå har jeg lyst på et par storhassel-trær. Hvor tett kan disse stå? Ingen av dem blir vel veldig store, så trenger de tre meter avstand i alle retninger?

Heldiggris, det høres gøy ut! Jeg vet ikke noe om storhassel, dessverre, jeg har ikke egentlig plass til noe særlig mer trær.

Her jobbes det på spreng i det mest ugressbefengte hjørnet av tomta for å renske opp før det kommer drihus neste uke (og valp neste helg!).

Jeg har handlet bittelitt planter, og har noen frøsådder i Ivar-hylla på vaskerommet. Jeg har sådd tomat, broccoli, blomkål, knutekål, gresskar, et par agurktyper, et par squash-typer og en hel masse gulrot i melkekartong. Ute spirer det (til snø i dag) bondebønner, rapini, spinat, gulrot, asparges og så er en del av de flerårige urtene i full sving (oregano, løpestikke, timian, luftløk, spansk kjørvel, rosmarin).

Jeg har kjøpt et par chilliplanter, stjernemelde, musemelon og tomatillo, så det blir spennende, og planlegger å kjøpe et par ferdigplanter med bifftomat, siden jeg ikke visste at det ble drivhus før det var for sent å så.

Planene er uendelige i år. Jeg har også satt 20 flere aspargesplanter.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.