Sv: Grønnsakstråd 2020
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Jeg har plantet tre frukttrær (to plommer og en morellbær) og nå har jeg lyst på et par storhassel-trær. Hvor tett kan disse stå? Ingen av dem blir vel veldig store, så trenger de tre meter avstand i alle retninger?
Heldiggris, det høres gøy ut! Jeg vet ikke noe om storhassel, dessverre, jeg har ikke egentlig plass til noe særlig mer trær.
Her jobbes det på spreng i det mest ugressbefengte hjørnet av tomta for å renske opp før det kommer drihus neste uke (og valp neste helg!). 
Jeg har handlet bittelitt planter, og har noen frøsådder i Ivar-hylla på vaskerommet. Jeg har sådd tomat, broccoli, blomkål, knutekål, gresskar, et par agurktyper, et par squash-typer og en hel masse gulrot i melkekartong. Ute spirer det (til snø i dag) bondebønner, rapini, spinat, gulrot, asparges og så er en del av de flerårige urtene i full sving (oregano, løpestikke, timian, luftløk, spansk kjørvel, rosmarin).
Jeg har kjøpt et par chilliplanter, stjernemelde, musemelon og tomatillo, så det blir spennende, og planlegger å kjøpe et par ferdigplanter med bifftomat, siden jeg ikke visste at det ble drivhus før det var for sent å så.
Planene er uendelige i år. Jeg har også satt 20 flere aspargesplanter.