Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor mye godteri spiser barna?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 21:07   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.028
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser barna?

De får litt lørdagsgodt - får velge seg 2-3 ting på butikken/kiosken avhengig av pris. Vi drikker aldri brus til vanlig, så det får de til bursdager. Kjeks prøver jeg å unngå å gi dem, og de er ikke noe glad i potetgull o.l. Så det er i grunnen ikke mye godter de spiser. Foretrekker å heller bake boller el.l. i ny og ne.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:08   #22
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser barna?

Lørdagene får mine 3 ganske mye godterier (f.x. et kinderegg, en fox + annet dill dall). Men vi er litt sleipe for dealen er at de MÅ spise enten en skive eller middag eller hva vi nå har før de får godteriet, ergo spiser de egentlig aldri opp det de får.

Vi sparer det ikke slik at de får rester dagen etter eller noe. Det som ikke spises opp, forsvinner. En avtale ingen klager på.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:11   #23
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser barna?

Vanligvis bare lørdagsgodteri og det hun får når vi er på besøk eller har besøk. Hvis vi spiser ute får hun brus hvis hun vil ha det. Nå i ferien har det nok blitt litt for mye av det meste.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 10:29   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser barna?

Snupp ble introdusert for snop litt for tidlig i mine øyne. Men slik går det når en liten fyr har en haug med eldre fettere og kusiner som vi er en del sammen med i helgene. Han skjønte kjapt at de fikk noe som han ikke fikk og før jeg fikk sukk for meg så smakt sin første sjokoladebit.

Is har jeg ikke noe problemer med å servere på hverdager, som dessert. Ellers pleier han å få lørdagsgodt. Det er gjerne en liten bolle med potetskruer og 4-5 maltesere, en stripe mørk sjokolade eller en liten eventyrsjokolade. Kaker får han kun i bursdager. Saft får han aldri, han har smakt brus (og elsket det) men får det aldri hjemme (vi har det heller aldri i huset). Jeg foretrekker at han får sjokolade, fremfor gummigodis.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no