Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Angående sosialt samvær: Storesøster har bursdag til helgen, og vi tenker å invitere foreldrene mine, som bor i nabohuset, til litt feiring. Ungene har ikke vært på besøk hos dem i det hele tatt siden skolene stengte, de har ikke lekt med andre barn, vært på butikken eller noe, og foreldrene mine har vært veldig flinke og holdt seg hjemme hele perioden (jeg handler for dem). Med andre ord så har vi vært ekstremt forsiktige hele perioden. Men: Foreldrene mine er i risikosonen; begge nærmer seg 80 og min far har akkurat fått konstatert Alzheimer. Ellers er de svært friske og raske.
I og med at skolene åpner om halvannen uke, tenker jeg at nå er det aller sikreste tidspunktet for dem å møtes. Spesielt siden pappa er dement, og vi ikke vet hvor fort han blir helt borte, har det en så enorm verdi å få feiret denne ene bursdagen før ungene er mer eksponert for smitte igjen, og det blir lenge til neste samvær.
Er det fint vær, tar vi det ute, men siden vi bor i Trøndelag er det jo ikke akkurat gitt at det er ok å være ute. 1-2 m avstand og null klemming er en selvfølge uansett.
Jeg trenger litt kalibrering på om dette er ok eller ikke.