Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-20, 22:14   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når tror du skoler og barnehager åpner igjen?

Nå sa vel Guri Melby på en av nyhetene jeg så i dag at de ser på løsninger der bla. noen av barna kommer tilbake på skolen etter påske. Håper de de kommer med en plan før påske om hvordan det blir etter påske.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 22:35   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå sa vel Guri Melby på en av nyhetene jeg så i dag at de ser på løsninger der bla. noen av barna kommer tilbake på skolen etter påske. Håper de de kommer med en plan før påske om hvordan det blir etter påske.

Jeg oppfattet også at det kunne være ulikt mellom kommuner.

Gammel 29-03-20, 08:41   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes det er rart om alt av skole skulle gått tilbake til normalen etter påske, ettersom eksamen ble avlyst. Jeg er ikke lærer og vet jo ikke, men tenkte det var et dramatisk tiltak om ungdommene har mistet "bare" tre ukers undervisning? Det er naturligvis ikke bare-bare, men det er jo et opplegg, jeg synes det hadde vært rart.
Fylkesmannen i Vestland foreslo å åpne for de yngste barna, noe jeg synes kunne vært fornuftig, kanskje, men i lys av regjeringens strategi lurer jeg på hvordan det skulle bli noe av også.

Avlysning av eksamen er ikke så veldig kontroversielt, egentlig. Det har skjedd flere ganger, i forbindelse med streik. Det er først og fremst et problem for privatister, tror jeg.

De har vel allerede sagt at de skal annonsere plan for åpning/videre stenging 8. april? Jeg mener det var det som ble sagt da de annonsere videre stenging 25. mars.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 09:56   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har barn med spesielle behov, og allerede tidlig i forrige uke ble jeg oppringt av helsesykepleier og ppt, og en av grunnene var at de kartla behovet vi har, samt jobbet med å få på plass ett opplegg til noen barn dersom denne situasjonen blir langvarig.
Så jeg er spent på hvilke løsninger de kommer opp med.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 10:24   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg har barn med spesielle behov, og allerede tidlig i forrige uke ble jeg oppringt av helsesykepleier og ppt, og en av grunnene var at de kartla behovet vi har, samt jobbet med å få på plass ett opplegg til noen barn dersom denne situasjonen blir langvarig.
Så jeg er spent på hvilke løsninger de kommer opp med.

Men i videregående skole har de foreløpig ikke spadd opp eller skissert noe som helst reelt til dem som ikke greier ting på egen hånd dessverre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 10:39   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men i videregående skole har de foreløpig ikke spadd opp eller skissert noe som helst reelt til dem som ikke greier ting på egen hånd dessverre.

Her kom skole til Storebror i gang på torsdag. Veldig motvillig fra skolen sin side.

Lillesøster seiler sin egen sjø, tydeligvis. Helsesykepleier som skulle følge opp henne 1-2 ganger i uka er som sunket i jorden.

Her er det bare å gjøre så godt man kan og overleve egentlig.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 10:51   #7
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Her kom skole til Storebror i gang på torsdag. Veldig motvillig fra skolen sin side.

Lillesøster seiler sin egen sjø, tydeligvis. Helsesykepleier som skulle følge opp henne 1-2 ganger i uka er som sunket i jorden.

Ja, tviler ikke på at dette ikke fungerer som det skal i grunnskolen bestandig heller. Jeg lar meg bare frustrere over at videregående elever ser ut til å være betraktet som selvdrevne, noe som på ingen måte alltid stemmer.

Gammel 30-03-20, 10:55   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, tviler ikke på at dette ikke fungerer som det skal i grunnskolen bestandig heller. Jeg lar meg bare frustrere over at videregående elever ser ut til å være betraktet som selvdrevne, noe som på ingen måte alltid stemmer.

Nei, det stemmer virkelig ikke.

Jeg tror mange kommuner har mye å gå på, når det gjelder oppfølging av barna som har særlige behov. Veldig mye.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 10:56   #9
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Så kjipt at det ikke fungerer optimalt for dere.

Men kan dere fikse ting på alternative måter? Artistoppgaven - hva er hensikten med den? At man lærer seg å gjøre research? Vise frem ting? Hvis så, blås i å tenke musikkartist og velg en kunstner/artist/person som hun vil undersøke litt om og fortelle om. Må hun skrive det - hvis ikke, kan du sende video eller lydopptak til læreren?

Vi er råheldig med skolen, de var vant til digitale løsninger i utgangspunktet og har alltid vært veldig "på" i forhold til elevene, mye oppfølging, små klasser osv, så for oss fungerer dette helt fint. Men jeg er veldig for å omdefinerer oppgaver til noe som faktisk gir læring for det enkelte barn hvis det er behov for det, og hvis skolen ikke får til å se individuelle behov i en slik setting, så må det da være innafor at foreldrene gjør det? Alle veier leder til Rom/det finnes mange måter å oppnå ett gitt læringsutbytte på, ikke sant?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 10:54   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vår klarer seg utrolig mye bedre enn fryktet, men ble også kartlagt fra hs og en liten tråd med kontaktlærer på vgs samtidig.

Det er jo både godt og vondt på en gang å være en av familiene her i bygda som altså står oppført på en liste over de som blir fulgt opp.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-20, 11:09   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Nei, vår klarer seg utrolig mye bedre enn fryktet, men ble også kartlagt fra hs og en liten tråd med kontaktlærer på vgs samtidig.

Det er jo både godt og vondt på en gang å være en av familiene her i bygda som altså står oppført på en liste over de som blir fulgt opp.

Ser den. Men det kan godt hende de også andre steder i landet klarer å følge opp vgs-elever altså. Min frustrasjon gjelder i Oslo nå. Ikke at ikke skolene jobber med å følge opp. Rådgivere, miljøarbeidere og lærere står på som bare det, ringer, melder, veileder. Men savner noe sentralt som kan hjelpe.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.