Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjører dere bil i utlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-07, 21:23   #61
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Jeg kjører også bil i utlandet.

Har kjørt i Irland og det gikk bra, litt svimmel i rundkjøringer hvor man kjørte omvendt vei fra her i Norge.

Har kjørt i Latvia, der er de crazy og har mye grusvei osv. Og motorveiene var helt sinnsyke, de kjørte grisefort og det var syklister der i tillegg til plutselige lyskryss, avkjøringer både fra høyre og venstre felt osv.

Har også kjørt i Spania flere ganger. Og jada, kjører i Oslo og.

Gammel 02-08-07, 21:25   #62
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Gaia! Nett det opplevde en venninne av meg også. Fikk skikklig med kjeft for å ha kjørt etter kl.1900. Der er det mørkt, sklikklig mørkt etter kl.1900. Ikke noe gatelys der, nei.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:36   #63
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Gaia! Nett det opplevde en venninne av meg også. Fikk skikklig med kjeft for å ha kjørt etter kl.1900. Der er det mørkt, sklikklig mørkt etter kl.1900. Ikke noe gatelys der, nei.

Når man kommer fra trygge Norge så er det ikke så lett å skjønne hvor farlig det faktisk kan være å bevege seg rundt i bushen i Afrika etter mørkets frembrudd når man er ung, hvit kvinne. Jeg tror nok sinne delvis kom av at verten også var ganske redd, siden vi ankom nesten halvannen time senere enn vi hadde varslet, fordi vi kjørte feil.

Og det er mørkt der om natten. Veldig, veldig mørkt. Jeg syns det var eksotisk og sjarmerende og ikke skummelt i det hele tatt. Så dum og naiv kan man være når man er 20 år. Heldigvis hadde jeg nok vett til å kjøre fort, men det var hovedsaklig fordi jeg var sulten og lei av å kjøre. I ettertid gikk det opp en del lys for meg, og nå skjønner jeg at dette nok var en av de mest skumle kjøreopplevelsene jeg har hatt.

Sist redigert av Gaia : 02-08-07 kl 21:39. Årsak: rettet alder
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:42   #64
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akurat kommet hjem fra ferie i Irland hvor jeg kjørte 368 mil til sammen, så ja, jeg kjører i utlandet. Er faktisk stolt over at jeg også takler venstrekjøring, for det trodde jeg aldri ville skje. Men jeg ville ikke kjørt i London, Paris e.l. Jeg hørte om et kryss i London hvor ikke-vante sjåfører kunne stå opptil en halv time før de kom seg inn i krysset. Så ellers takk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 21:49   #65
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjører begge i storbyer, men det er en kjennsgjerning at mor er flinkest til å lese kart.

Gammel 02-08-07, 22:13   #66
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

... men det er en kjennsgjerning at mor er flinkest til å lese kart.

Kult

Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 22:47   #67
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jeg kjører bil i utlandet. I sommer har jeg kjørt i Sverige, Danmark, Tyskland, Østerike, Italia, Frankrike og Luxemburg.
Mannen og jeg byttet på å kjøre tilsammen 650 mil.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 11:27   #68
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Ja.

Det er forresten en drøm å kjøre i Bergen i forhold til Oslo. Bergensere kan å kjøre bil!

Finnes det ikke Oslo-folk i Bergen?

Gammel 04-08-07, 12:17   #69
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Begge vi kjører i "utlandet". Værst var det å ha med egen bil til England. Det var greit å kjøre på feil side, men rattet var plassert slik at man mister litt oversikten. Og så var det den gangen jeg var på tur ned avkjøringa fra en motorvei, det var skummelt det

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 12:27   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg er skikkelig pingle på det der. Jeg kan godt kjøre herfra til feks. Kristiansand, men jeg kjører IKKE i Oslo eller andre storbyer jeg ikke er kjent i. Stavanger går jo greit siden jeg er oppvokst der og har kjørt der mange ganger. Liker å kjøre, men mannen min får ta seg av "fremmedkjøringen", da han ikke har noen som helst problemer med det. Han skal kjøre i Italia når vi reiser nå om en uke. Jeg tør ikke.

Gammel 04-08-07, 15:54   #71
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Finnes det ikke Oslo-folk i Bergen?

Det har jeg ikke sagt.
Trekker tilbake bergensere. Folk i Bergen kan å kjøre bil.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 16:00   #72
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Dere er nok to helt forskjellige sjåfører. Selv er jeg vant til å kjøre i Oslo, og er nok ganske aggressiv i trafikken. Har blitt bedre etter jeg fikk barn da.

Synes det er så stressende å kjøre i Oslo. De tuter om stopper jeg på gult, tuter om jeg holder vikeplikten min eller finner på senke farten litt.
Og så kommer det trikker også jo.

På motorveien blir jeg kjørt forbi uansett. Og jeg er ingen sinker i trafikken. Liker ikke sinkere selv. Men inne i Oslo er det tryggere at jeg har lavere fart og ovesikt enn omvendt. Mens i Bergen gikk alt så smooth.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 16:02   #73
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Det har jeg ikke sagt.
Trekker tilbake bergensere. Folk i Bergen kan å kjøre bil.

Jeg synes det er omvendt. Det er en drøm å kjøre på østlandet. Bergensere er generelt sett alt for utålmodige bak rattet.

Ellers så kjører vi begge to når vi er i utlandet.

Gammel 04-08-07, 16:08   #74
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg kjører hvor som helst. Og mannen foretrekker at jeg kjører i de største byene.

Gammel 04-08-07, 17:05   #75
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kjører bil i utlandet hvis det er aktuelt. Jeg kjørte f.eks. i Addis Abeba i Etiopia med 2 mnd. gammel sertifikat. Fikk beskjed av mamma om at hadde jeg lappen kunne jeg kjøre. Eneste regler der var: 1. Den største bilen vinner alltid. 2. Ikke se på trafikkpolitimenn når det nærmer seg lunsj, du vil mest sannsynlig måtte finansiere lunsjen. Ellers har jeg blant annet kjørt i Nairobi (det var skummelt, de har jo venstrekjøring - smalt hånda i vinduet noen ganger i forsøk på å finne girspaken), i Paris og på autobahn.

En av grunnene til at jeg ofte kjører er at mannen er en bedre kartleser enn meg. Jeg pleier å miste tråden. Han leser kart, jeg kjører!

Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 17:14   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt muligheten til å kjøre i utlandet. Tok lappen litt sent.

Ellers kjører jeg gjerne hvor som helst. Jeg elsker å kjøre bil, og kan finne på å kjøre rundt omkring i sentrum for å lære meg veiene og stilen. :miljøsvin:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 19:10   #77
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjører når jeg er i Usa iom at jeg har det amerikanske førerkortet, og at da jeg bodde der kjørte jeg mye.

Jeg har også kjørt da jeg var på besøk hos broren min på New Zealand, men det var skummelt for der kjører de jo på "feil" side av veien!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 16:52   #78
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

De tuter om stopper jeg på gult (...)

Må'kke stoppe på gult!

Gammel 09-08-07, 17:06   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanilja, det var sikkert meg. Unnsjyll.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 18:05   #80
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, kjører i Spania. Malaga. De som har vært her nede vet hvordan disse gærningene kjører. Kjørte senest i dag.

Mannen kjører også foressten i utlandet, her i Spania.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.