|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg kjører også bil i utlandet.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Gaia! Nett det opplevde en venninne av meg også. Fikk skikklig med kjeft for å ha kjørt etter kl.1900. Der er det mørkt, sklikklig mørkt etter kl.1900. Ikke noe gatelys der, nei.
|
|
|
|
#63 |
|
villende
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?
Når man kommer fra trygge Norge så er det ikke så lett å skjønne hvor farlig det faktisk kan være å bevege seg rundt i bushen i Afrika etter mørkets frembrudd når man er ung, hvit kvinne. Jeg tror nok sinne delvis kom av at verten også var ganske redd, siden vi ankom nesten halvannen time senere enn vi hadde varslet, fordi vi kjørte feil. Sist redigert av Gaia : 02-08-07 kl 21:39. Årsak: rettet alder |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Textrovert
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg har akurat kommet hjem fra ferie i Irland hvor jeg kjørte 368 mil til sammen, så ja, jeg kjører i utlandet. Er faktisk stolt over at jeg også takler venstrekjøring, for det trodde jeg aldri ville skje. Men jeg ville ikke kjørt i London, Paris e.l. Jeg hørte om et kryss i London hvor ikke-vante sjåfører kunne stå opptil en halv time før de kom seg inn i krysset. Så ellers takk.
|
|
|
#67 |
|
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Ja jeg kjører bil i utlandet. I sommer har jeg kjørt i Sverige, Danmark, Tyskland, Østerike, Italia, Frankrike og Luxemburg. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Hvor: Akershus
Finnes det ikke Oslo-folk i Bergen?
|
|
|
#69 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Begge vi kjører i "utlandet". Værst var det å ha med egen bil til England. Det var greit å kjøre på feil side, men rattet var plassert slik at man mister litt oversikten. Og så var det den gangen jeg var på tur ned avkjøringa fra en motorvei, det var skummelt det |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Nei jeg er skikkelig pingle på det der. Jeg kan godt kjøre herfra til feks. Kristiansand, men jeg kjører IKKE i Oslo eller andre storbyer jeg ikke er kjent i. Stavanger går jo greit siden jeg er oppvokst der og har kjørt der mange ganger. Liker å kjøre, men mannen min får ta seg av "fremmedkjøringen", da han ikke har noen som helst problemer med det. Han skal kjøre i Italia når vi reiser nå om en uke. Jeg tør ikke.
|
|
|
#71 |
|
Ikke fullt så fin
|
Det har jeg ikke sagt.
|
|
|
#72 |
|
Ikke fullt så fin
|
|
|
|
#73 |
|
Har laget seg en tittel
|
Jeg synes det er omvendt. Det er en drøm å kjøre på østlandet. Bergensere er generelt sett alt for utålmodige bak rattet.
|
|
|
#74 |
|
Hvor: Østfold
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg kjører hvor som helst. Og mannen foretrekker at jeg kjører i de største byene.
|
|
|
#75 |
|
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Ja, jeg kjører bil i utlandet hvis det er aktuelt. Jeg kjørte f.eks. i Addis Abeba i Etiopia med 2 mnd. gammel sertifikat. Fikk beskjed av mamma om at hadde jeg lappen kunne jeg kjøre. Eneste regler der var: 1. Den største bilen vinner alltid. 2. Ikke se på trafikkpolitimenn når det nærmer seg lunsj, du vil mest sannsynlig måtte finansiere lunsjen. Ellers har jeg blant annet kjørt i Nairobi (det var skummelt, de har jo venstrekjøring - smalt hånda i vinduet noen ganger i forsøk på å finne girspaken), i Paris og på autobahn. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg har aldri hatt muligheten til å kjøre i utlandet. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Jeg kjører når jeg er i Usa iom at jeg har det amerikanske førerkortet, og at da jeg bodde der kjørte jeg mye. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Kjører dere bil i utlandet?Ja, kjører i Spania. Malaga. De som har vært her nede vet hvordan disse gærningene kjører.
|
![]() |
|
|