Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Men jeg oppfatter at du er litt opptatt av å tøye, Pebbles. Mulig du bare ønsker å argumentere. Og retningslinjene om 2-3 barn er jo forøvrig det samme som at ett barn kan ha en til to lekekompiser i perioden, slik jeg sa.
Jeg tenker at vi alle bør begrense den sosiale kontakten så mye vi overhodet kan. Hvis myndighetene sier maks tre, bør vi ikke tenke at fire burde gå, det også. For hva da med fem - det er jo bare en ekstra? Når det er satt inn så sterke virkemidler som nå, mener jeg at vi alle bør gjøre vårt aller beste.
For hvis vi alle gjør vårt aller beste, kan det hende at vi klarer å slakke kurven raskere - det kommer oss alle til gode. Å slakke kurven handler ikke bare om tilgjengelig intensivkapasitet på sykehusene, selv om det er uhyre viktig. Det handler også om at alle samfunnskritiske oppgaver kan løses underveis - helst uten at vi driver rovdrift på de som utfører oppgavene -på grunn av mye fravær og ekstremt mye arbeid på de som er igjen. Det er viktig at kollektivtrafikken går, at sykehjemmene er bemannet, et det er ansatte på jobb i produksjon og distribusjon og salg. Og da kan vi alle bidra - også vi som ikke jobber i direkte samfunnskritiske jobber. Man MÅ jo ikke omgås det maksimale antallet FHI sier man kan.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|