|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåMan kan ønske i ene hånda og skite i den andre og se hva man får mest av. For noen er isolasjon en enkel øvelse, For andre byr jobb, familiære forpliktelser og shit happens på en hverdag som innebærer mange møter med mennesker. Jeg tror og håper at når man legger sammen krav og anbefalinger så gjør vi alle det aller beste vi kan i denne situasjonen.
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Jeg følte for å forklare denne kommentaren litt nærmere etter rødprikkng.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Men du skjønner jo at dette du beskriver her er noe helt annet enn å møte et par venninner for å gå en tur fordi, det blir så trist om dere bare kan snakkes på telefonen, du gjør det? Jeg er helt sikker på at du gjør det. Så da skjønner du også at du ikke er i kategorien som f.eks. apan snakker om.
![]() |
![]() |
#4 |
Rockesøster
|
Selvfølgelig skjønner jeg det. I mitt første innlegg siterer jeg ingen eller diskuterer for eller i mot, jeg prøvde bare å illustrere at det ikke er like enkelt å følge reglene eller, som noen tar til orde for, praktisere enda strengere tiltak enn reglene satt av myndighetene.
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
Nemlig. Og nettopp fordi det er en masse slike ting som du beskriver som skjer rundt om, så synes jeg at vi alle skal unngå å gjøre ting man har lyst til som egentlig er rom for innenfor anbefalingene, hvis man ikke MÅ - for at det skal være rom for mer akutte, nødvendige ting. Det er den totale summen av kontakt mellom folk som skal minimaliseres. Da er det fint hvis alle dropper alt som ikke er absolutt nødvendig. Selv når det egentlig er innafor. Jeg vil ut av denne situasjonen. Derfor bidrar jeg med alt JEG kan.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I mål
|
Nettopp derfor er det flott at de ikke har måttet ty til isolasjon. Fordi mange har det sånn som du beskriver. Mange må faktisk, fordi noe annet er direkte skadelig. Men hva om vi havnet med isolasjon nettopp fordi altfor mange syntes det var lettvint at hvert barn hadde 2 venner? Koselig å gå 5 familier sammen? God tid til å pusse opp? Det er dem som trenger fleksibiliteten i dagens retningslinjer det går utover når folk ikke tenker selv. Man må ikke gjøre alt som er lov. Det er lov å dra på byen i Oslo i dag også, men det er et pussig valg å ta når det er varslet om skjenkestopp på grunn av smittefare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
heimføing
|
Er det galt å pusse opp også nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
|