Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-20, 12:02   #1
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Foreldrene mine reiste opp på hytta da de ble satt i karantene. Det var før så mange reiste på hyttene sine. De overholder karantenen strengt, går skiturer uten nærkontakt med andre osv.

Jeg også på hytta, dro opp før SMS fra kommunen kom om å holde seg hjemme. Men jeg har ingen planer om verken skitur eller mathandling, jeg skal holde meg inne på hytta, til nød en tur ut og gå på skogsveien og holde god avstand om jeg mot formodning skulle møte noen.

Gammel 14-03-20, 13:16   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Foreldrene mine reiste opp på hytta da de ble satt i karantene. Det var før så mange reiste på hyttene sine. De overholder karantenen strengt, går skiturer uten nærkontakt med andre osv.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg også på hytta, dro opp før SMS fra kommunen kom om å holde seg hjemme. Men jeg har ingen planer om verken skitur eller mathandling, jeg skal holde meg inne på hytta, til nød en tur ut og gå på skogsveien og holde god avstand om jeg mot formodning skulle møte noen.

Utfordringen er jo at distriktene ikke har helsespørsmål til å takle alle som har dratt på hytta i karantene. Om de blir sjuke. Eller trenger helsehjelp av andre årsaker.
Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan synes det er greit å flytte den belastningen over på kommuner som overhode ikke har kapasitet til å ta imot.
For det er ikke en eller to eller tre. Det er mange, mange tusen.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 14-03-20, 19:43   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Utfordringen er jo at distriktene ikke har helsespørsmål til å takle alle som har dratt på hytta i karantene. Om de blir sjuke. Eller trenger helsehjelp av andre årsaker.
Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan synes det er greit å flytte den belastningen over på kommuner som overhode ikke har kapasitet til å ta imot.
For det er ikke en eller to eller tre. Det er mange, mange tusen.

Det er 10000 ekstra i Sigdal nå, og 30000 ekstra i Hallingdal. Alle kan tenkje at «nett eg er ikkje ein belastning» men det seier litt når det vurderes å kalle inn sivilforsvaret for å sende dei heim att. Då er det faktisk ikkje greit!
Og på små stader har ein ofte samtidig mange funksjoner i nærmiljøet, ein kan vere ambulansesjåfør, tilsett på legekontoret, med i røde kors, osv, og då er det noko med at ein faktisk treng å trø til der det trengs, meir enn å hjelpe hytteeiere som har brukke beinet i ei skiløype eller fått motorstopp. Det blir overvelastning på få folk i mange funksjoner.

Gammel 14-03-20, 20:42   #4
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg er helt komfortabel med at folk som har dratt på hytta ikke får tilbud om helsetjenester der de er.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 15-03-20, 01:05   #5
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men de betaler jo skatt og kommunale avgifter må vite.
Og hva tror folk Sivilforsvaret er for noe? Det er ikke slik at de har det som jobb akkurat, så det kommer på toppen av alt annet, og kan ta folk bort fra arbeid og oppgaver som akkurat nå gjør langt mer nytte enn å måtte rykke ut for å fjerne idioter som skal bestemme selv. Hva gjør man om man har slitt ut alle mannskaper og det blir en virkelig liv og død situasjon? Det er jo ikke slik at der ikke kan skje andre alvolige ting på toppen av koronaen heller.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 24-03-20, 15:21   #6
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg ser såpass godt på avstand at jeg ikke trenger å bruke briller om jeg går tur i regnvær.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.