Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-20, 14:49   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi tilhører egentlig en annen menighet enn den kirken eldste har valgt å konfirmere seg i, og han var veldig i tvil om han og en kompis skulle til "vår" kirke (siden de har et veldig kult opplegg) eller velge den kirken som flesteparten av elevene på trinnet hans tilhører. Nå endte gutta opp med å velge "gjengen" og jeg er glad for at det er et såpass bra opplegg der også.

Vi bor åpenbart i et område der mange velger tradisjonelt. Ca. halvparten av ungdommen i området har valgt å konfirmere seg i kirken, den andre halvparten har valgt borgerlig. Av de som konfirmerer seg, vel og merke. Men ungdomsskolen vår er ganske homogen. Jeg tror "vår" menighet må jobbe litt mer for å få ungdommen til å velge konfirmasjon i kirken, siden det er en større andel muslimer på ungdomsskolen som ligger i kirkesognet. Jeg la merke til det da vi døpte yngste, at de har mange fine tilbud rettet mot barn og unge.

Jeg syns det er veldig fint med konfirmasjonsundervisning som handler om åpenhet og toleranse, og å være inkluderende. Det er verdier jeg kan identifisere meg med, og som jeg tror ungdommen har godt av å få inn i flere kanaler.

Gaia er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.