Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøttkraft i kartong?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-20, 12:55   #1
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Kjøttkraft i kartong?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Men nå er jo jeg en sånn særling som bruker kraftkoking som meditasjon,

Jeg vil også bli en sånn særling! Hvor/hva leser jeg for å bli en god kraftkoker?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-20, 13:03   #2
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg vil også bli en sånn særling! Hvor/hva leser jeg for å bli en god kraftkoker?

Kjøp stor slowcooker så ordner den seg omtrent selv

Gammel 08-01-20, 13:04   #3
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Kjøp stor slowcooker så ordner den seg omtrent selv

Går sikkert an å meditere over en slowcooker.

Gammel 08-01-20, 18:19   #4
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Hvis du ser bort fra helsepåstandene er dette en utmerket fremgangsmåte på kraftkoking fra Berit Nordstrand.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-20, 23:53   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Hvis du ser bort fra helsepåstandene er dette en utmerket fremgangsmåte på kraftkoking fra Berit Nordstrand.

Hva er det som ikke stemmer i helsepåstandene?

Takk for tips - i dag har jeg laget en nydelig grønnsakssuppe med lam på kjøttkraft fra Jacobs.

Sist redigert av Pebbles : 09-01-20 kl 13:15.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 11:11   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Sv: Kjøttkraft i kartong?

Hvor får dere tak i bein til kraftkoking? Antar at man kan stikke innom den nærmeste dagligvaren med ferskvaredisk? Hva koster slike bein/avskjær?

Gammel 09-01-20, 11:20   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøttkraft i kartong?

Hvor får dere tak i bein til kraftkoking? Antar at man kan stikke innom den nærmeste dagligvaren med ferskvaredisk? Hva koster slike bein/avskjær?

Jeg bestiller med bein når jeg tar slakt i retur fra slakteriet. Grasfeed, heimeavla og med navn. Driver å ordner slik at jeg kan selge i fremtiden via Rekoring.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-20, 12:10   #8
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kjøttkraft i kartong?

Man får kjøpt frosne kraftbein av okse i de fleste matbutikker. Disse er imidlertid ofte veldig skrapa, så for å få god kjøttsmak pleier jeg å hive med en pose oksehaler i tillegg; det er ikke veldig mye dyrere, og da kan du bruke kjøttet også (jeg koker i 2-3 timer - NB: brun kjøttet i ovnen først! - så tar jeg ut oksehalene og plukker av det fineste kjøttet, som jeg bruker i f.eks. cottage pie eller pastasaus, og så hiver jeg beina oppi kjelen igjen og koker noen timer til), og gir veldig god smak.

Ellers pleier jeg å kjøpe 2-3 Stangekyllinger (eller tilsvarende) som jeg skjærer bryst og lår av og fryser separat, så bruner jeg skrogene, bruner dem og koker kraft.

Og for maks råvareutnyttelse: Når kraften er ferdig siler jeg den (koker evt. ned for å konsentrere den), og så tar jeg beina oppi gryta igjen, evt. med litt nye grønnsaker/urter, og så koker jeg en gang til før jeg siler og koker inn. Denne andregangskraften blir selvfølgelig ikke like konsentrert og smakfull, men den duger fint til en hverdagssuppe eller -risotto.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.