Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haddy og boka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-20, 23:18   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Enig i at en del av nedgangen til AP er store bevegelser i samfunnet, men jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor mislikt ledelsen i AP er. Og det henger også sammen med de store bevegelsene å gjøre; det økte fokuset på person og enkeltsaker. Før fikk AP velgere på "trygg styring" og det å være del av arbeiderbevegelsen. "Trygg styring" innebærer at man svelger en del kameler og gjennomfører vonde enkeltsaker for å få til et større ideal. I dag går ikke det. Når det gjelder ledelsen, så har det vært maktpersoner i AP før også, men medlemmene og velgerne har identifisert seg med dem; fattiggutten som ble statsminister, de som kom fra fagforeninga, etc. Jeg sto på stand i valgkampen for ett av de partiene som velgerne går til når de går fra AP, og den gjennomgående tonen blant AP-folket var at de ikke kunne fordra "han derre høyremannen". Støre er knalldyktig til mye, men han trekker ikke AP-velgere, og i dagens verden må det til. Sett ham til å være partisekretær, og flytt noen mer karismatisk til toppen, så tror jeg det vil bli en endring i velgertalla, selv om det ikke blir endring i realpolitikken.

Men så er det problemet med hvem den nye skulle vært. Det er for mange rasister i grasrota til å velge Hadja, og Giske er et svin som vil støte fra seg fryktelig mange kvinnelige velgere (og partifolk). Men det må da finnes noen som er egnet i en så stor organisasjon?

Jeg tror det er Raymond Johansen som er det åpenbare svaret.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.