Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-19, 07:15   #11
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Julegavene er i boks, bortsett fra de som skal strikkes ferdige. Et par av de største er allerede trygt plassert på hytta, hvor vi skal feire jul, sendt opp med sønn og svigerdatter som skulle opp denne helga. Jeg har lovet å fikse noen gaver for eksen, satser på søndagsåpent i dag for det blir dårlig med tid neste uke. Gjorde unna litt baking i går; biscotti, rocky road og noen vi bare kaller «støvkaker». Sistnevnte ligner på cookies, er med grovhakkede mandler og sjokoladebiter. Laget to typer biscotti, ene med sitron, mandler og tranebær, den andre med syltet appelsinskall i stedet for tranebær. Hvit sjokolade og tørket aprikos er også veldig godt i biscotti.

Var i København fire dager i forrige uke, og smakte - også bokstavelig talt - på julestemninga der. Tivoli er jo helt magisk i så måte med alle lysene, bodene og lukten av smult og sukkerspinn. Churros er min favoritt, ganske plain med sukker og kanel. Gløgg med sprit er bra når man fryser, gjerne to kjappe i slengen. Da blir man så varm og fnisete. Jeg er ingen shopper, men denne gangen kom jeg faktisk hjem med investeringer i kofferten, to lamper og noen av de små trærne fra The Oak Men.

I dag er planen å pakke inn noen av gavene, får se hvor mange jeg klarer. Kanskje bake enda flere biscotti, tenkte å fylle på et par glass og la de være mitt bidrag til adventskalenderen på jobb, og som sagt fikse noen gaver for eksen. Støvsuging er et must, passer datteren sin hund som røyter noe vanvittig for tida! De to lappetrolla får få seg en god tur seinere i dag. Og så blir det å strikke på julegavene, kanskje se The Irishman samtidig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.