Sv: Hva serveres på julaften?
Jeg er vokst opp med ribbe og var fast bestemt på at det var det eneste man kunne spise på julaften. Jeg synes pinnekjøtt er hundre ganger bedre enn ribbe, og jeg blir dårlig av ribbe så jeg er veldig glad for at jeg fant ut at man kunne endre på tradisjoner. 
Nå har vi både ribbe og pinnekjøtt på julaften. Tre av oss spiser kun pinnekjøtt, to spiser kun ribbe og sistemann veksler mellom begge deler. Alle er fornøyd.
Hvis noen av ungene ikke hadde likt ribbe eller pinnekjøtt så hadde jeg funnet på noe annet. Julaften er ikke den dagen at jeg står på prinsippet at de får spise det de får servert eller ta seg en brødskive. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å steke en burger eller varme en Grandiosa hvis det var det ungen hadde hatt mest lyst på. Grensen setter jeg ved noe som krever veldig mye ekstra jobb.
Til dessert har vi også alltid to alternativer fordi et av barna liker ikke riskrem.