Sv: Julaftentradisjoner - noen jeg kan stjele?
Opprinnelig lagt inn av Myria, her.
Dette høres morsomt ut, hva slags type gaver kommer disse "nissene" med? Noen eksempler? 
Et år fikk mannen min en stor pappeske med baconsvor og en tube med lim eller så var det en rull med teip. Utenpå var det bilde av en gris på et puslespill, så han skulle liksom pusle grisen sammen igjen. 
I fjor fikk jeg et "fantastisk" brodert bilde av "Dolk". Stygg julepynt er en gjenganger. Rare og stygge pyntegjenstander som virkelig er helt gruelig stygge. Justin Bieber-sengetøy har dukket opp.
Jeg har så mye eksempler at jeg ikke husker en brøkdel. Det hender det ligger pakker under juletreet uten lapp på, som skaper litt kaos fordi ingen vet hvem de er til og når de tilslutt blir pakket opp er det gjerne en sånn rar ting at man ikke helt kan se hvem som skulle ha fått den.
Det gøye med alt dette rare som dukker opp, er at vi tar vare på det og sprer det videre til andre kanter i familien og slekten.
Min svigerinne fikk en "nydelig" klassisk porselensfigur som hadde stått i kjelleren vår i alle år. Søsteren hennes tok ikke humoren og spurte om jeg var litt spesiell.