Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gutt i puberteten - hvordan få i ham nok?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-19, 10:16   #40
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt i puberteten - hvordan få i ham nok?

Hvis jeg leser HI rett så handler det om å få i en ungdom som trener mye nok mat til å holde ut treningsmengden? Det tenker jeg er viktig, fordi alternativet kan være ulvehunger med påfølgende inntak av masse usunt, for å få opp energien. (Det er i alle fall min erfaring, med de treningsglade gutta mine - de må ha fått nok påfyll i løpet av dagen, for å ikke kompensere med 200 gram sjokolade etter en treningsøkt, fordi de er helt tomme.)

Når det er sagt, så tenker jeg at vi ikke bør være så stressa over mager ungdom. Det er tross alt det som fra naturens side er "normalen". Det er bare å ta en titt på 70-tallsbilder, der normalen var en helt annen enn i dag. Hvis de er friske i fargen, og har et greit energinivå, så ville jeg ikke stresset.

Jeg var også en radmager ungdom som spiste lite, og stort sett etter innfallsmetoden, og det gikk over da jeg ble voksen, og måtte ta ansvar for egen matlaging.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.