Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-19, 14:49   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg hadde en spesiell versjon av Black Friday i fjor. Hver gang jeg fikk en tilbudsmail som nevnte Black Friday gikk jeg inn og avmelte meg den epostlista. Og siden det gjaldt de aller fleste selskapene ble jeg kvitt de aller fleste reklamemailene mine i løpet av en uke. Veldig deilig.

Smart! Hvis man unngår å handle noe fra de butikkene, begynner de jo ikke å komme igjen sånn uten videre heller ...

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Siden jeg totalt mangler shoppinggenet mtp klær, kan jeg ikke bidra med tips jeg bruker selv, for meg faller det helt naturlig å shoppe minst mulig, men jeg ser for meg at en liten analyse av garderoben kan være lurt. Og få dem på lista som meisje la ut over her. Først absolutt alle plagg, deretter kan man kose seg med deletetasten for å komme fram til hva man egentlig trenger. Og supplere med noen få velvalgte plagg.

Det hender likevel at jeg kan bli fristet til å kjøpe andre ting, men det er sjelden saker som er sprunget ut av et behov. Da er det greit å ta en runde rundt kvartalet, eller hvis det er nettshopping som frister, legg ned sida og tenk deg om i 10 minutter. Jeg pleier å tenke noe i retning av Hva trenger jeg dette til? Har jeg hatt bruk for dette tidligere? Hvor ofte vil det bli brukt? Vil dette gjøre livet mitt enklere? Vil det glede meg utover de første dagene? Sånne ting.

Lure tips!

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Ellers hadde jeg en lang periode (3 års tid), hvor vekten var stabil. Da puttet jeg hele lønna inn på sparekonto, etter at faste utgifter var betalt, og hadde aldri mer enn 2-300 kr på konto. Da måtte jeg inn på sparekontoen å overføre hver gang jeg skulle bruke penger, og da sitter det langt inne å dra kortet. Da rekker man å tenke seg om, og det var svært sjelden jeg impulskjøpte noe som helst.

Det var lurt!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg bruker jo bare kjoler, og har nesten alltid singlet under kjolen (om det ikke er veldig, veldig varmt). Jeg har et passende antall singleter i bomull som jeg bruker om sommeren og ull som jeg bruker om vinteren. De henger på badet om natten og siden de alle er like og uansett skal være under kjolen, bruker jeg den samme til den er klar for vask. Og det er overraskende lenge når det gjelder ull. Kjoler og strikkejakker som jeg har utenpå henger jeg tilbake i skapet, og det er mulig mange ville tenkt på meg som sjuskete om de visste hvor sjelden de vaskes, spesielt om vinteren. Jeg har stort sett aldri på meg den samme kjolen to dager på rad.

Mannen min har forøvrig en knaggrekke på soveromsdøra, der henger han buksene sine hver kveld, og det henger en del skjorter og t-skjorte der også.

Når jeg tenker meg om, henger jeg alltid halvskitne kjoler inn i skapet igjen. Det burde jo ikke være noe forskjell på det og en topp (som jeg nesten alltid vasker etter en dags bruk). Motforestillingen mot å putte klær som ikke er nyvaskede tilbake i skapet henger nok definitivt sammen med fulle skap og kaos i hyllene. Jeg har mer kontroll på det som henger. Dessverre har jeg ikke mer hengeplass, men det er definitivt en motivasjon for å eie mindre.

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Åh, gjett om jeg kjenner meg igjen i det XXL-eksempelet med fri frakt, det er jo alltid noe ungene trenger osv osv, og så leter man for å komme over 1000 kroner. Jeg tar som regel til vett og avslutter letinga, men herregud så mye tid ( i tillegg til penger selvfølgelig) man kan bruke på sånt tull...

Ja, det går mer og mer opp for meg hvor mye tid jeg bruker på nettshopping.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.