Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haddy og boka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-19, 10:24   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Det man gjorde var at man fikk fjernet en mann som har brukt sin posisjon til å trakassere spesielt unge kvinner gjennom år, både vgsaken og boken viser at han fremdeles ikke forstår sin egen rolle, og så kan man jo diskutere om han er tungnem, eller gir blaffen.

Nå har jo egentlig Polyanna og -ea- sagt det, så det blir litt smør på flesk: Men jeg er uenig i at han er "fjernet" og "ikke har makt".

Jeg er helt enig i at dette nok har vært en forferdelig opplevelse for både ham og kona, men det tror jeg nok i all hovedsak skyldes mediatrykket, og ikke de reaksjonene som kom fra partiet. (Jeg sier dette som en kommentar på du sier at "man fikk fjernet". Hvem er denne "man"? Partiledelsen, folket, media, varslerene? Jeg skjønner bare ikke helt hvem du mener)

Jeg er usikker på hvorfor det ble slik at media sentrerte seg slik om AP - jeg synes som nevnt tidligere i debatten at Tonning Riise burde ha fått mer mediadekning. Jeg tror at mediadekningen på AP skyldes maktkampen heller enn varslene i seg selv. Hvis ikke, hvorfor hører vi ikke mer om Lersten? FrP er gode til å holde kjeft (om ikke så mye annet. Eneste mediakrangelen jeg har sett er med Per Sandberg)

Gammel 15-10-19, 10:34   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå har jo egentlig Polyanna og -ea- sagt det, så det blir litt smør på flesk: Men jeg er uenig i at han er "fjernet" og "ikke har makt".

Jeg er helt enig i at dette nok har vært en forferdelig opplevelse for både ham og kona, men det tror jeg nok i all hovedsak skyldes mediatrykket, og ikke de reaksjonene som kom fra partiet. (Jeg sier dette som en kommentar på du sier at "man fikk fjernet". Hvem er denne "man"? Partiledelsen, folket, media, varslerene? Jeg skjønner bare ikke helt hvem du mener)

Jeg er usikker på hvorfor det ble slik at media sentrerte seg slik om AP - jeg synes som nevnt tidligere i debatten at Tonning Riise burde ha fått mer mediadekning. Jeg tror at mediadekningen på AP skyldes maktkampen heller enn varslene i seg selv. Hvis ikke, hvorfor hører vi ikke mer om Lersten? FrP er gode til å holde kjeft (om ikke så mye annet. Eneste mediakrangelen jeg har sett er med Per Sandberg)

Jeg tror skandaler i AP selger mer, rett og slett. Vi er, sørgelig nok, mer vant med litt av hvert i FrP, og har ikke spesielt høye forventninger til adferden der. Seksuell trakassering i FrP - what else is new. Vi forventer en helt annen grad av seriøsitet, lovlydighet og ulastelig adferd fra Ap-politikere. I tillegg til at det er dem, og lederne deres som tradisjonelt har vært størst og hatt mest makt i Norge, selv om det ikke er slik akkurat nå, og som gjerne også har fått svært innflytelsesrike stillinger internasjonalt. De er rett og slett klassens flinkiser og gullunger, og de på bakerste rad fryder seg når det viser seg at disse også har grums under den prektige overflata.

For å sette det på spissen og være litt flåsete.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.