Sv: Haddy og boka
Opprinnelig lagt inn av P.K., her.
Det man gjorde var at man fikk fjernet en mann som har brukt sin posisjon til å trakassere spesielt unge kvinner gjennom år, både vgsaken og boken viser at han fremdeles ikke forstår sin egen rolle, og så kan man jo diskutere om han er tungnem, eller gir blaffen.
Nå har jo egentlig Polyanna og -ea- sagt det, så det blir litt smør på flesk: Men jeg er uenig i at han er "fjernet" og "ikke har makt".
Jeg er helt enig i at dette nok har vært en forferdelig opplevelse for både ham og kona, men det tror jeg nok i all hovedsak skyldes mediatrykket, og ikke de reaksjonene som kom fra partiet. (Jeg sier dette som en kommentar på du sier at "man fikk fjernet". Hvem er denne "man"? Partiledelsen, folket, media, varslerene? Jeg skjønner bare ikke helt hvem du mener)
Jeg er usikker på hvorfor det ble slik at media sentrerte seg slik om AP - jeg synes som nevnt tidligere i debatten at Tonning Riise burde ha fått mer mediadekning. Jeg tror at mediadekningen på AP skyldes maktkampen heller enn varslene i seg selv. Hvis ikke, hvorfor hører vi ikke mer om Lersten? FrP er gode til å holde kjeft (om ikke så mye annet. Eneste mediakrangelen jeg har sett er med Per Sandberg)