Sv: Ving og Thomas Cook
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Er det lov å nevne at det er litt merkelig å være bekymret for ødelagt ferie som følge av at 21.000 mennesker i verden mister jobben?
Jeg har ikke vært bekymret for ødelagt ferie, vi kommer oss alltids på tur om vi vil. Nå ser det jo ut til at turen går som planlagt.
Men klart det helt innafor og normalt å være bekymret for at en planlagt ferie går fløyten? Ærlig talt, det får da være grenser for hvor mye dårlig samvittighet en skal pådytte andre? Og SELVFØLGELIG er det tragisk for alle ansatte som mister jobben, men det forandrer ikke situasjonen deres at man skal skamme seg for å være lei seg for at ens egen ferie blir avlyst.
Som sagt gjelder ikke dette meg, og det var derfor jeg humret i første innlegg. For oss er det ingen krise om det ikke blir ferie, vi har sånn sett feriert vår del i år og vel så det. Vi kunne også tapt pengene uten at det hadde merkes noe særlig.
Men for mange andre svir en avlyst tur mye mer, og mange stod i fare for å ikke få en krone i erstatning. Klart det er lov til å være lei seg for både ødelagt ferie og tapte penger, og i tillegg ha medfølelse for de som blir arbeidsledig. De fleste klarer å ha to tanker i hodet samtidig, heldigvis.
|