|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, vi skal totalrenovere nykjøptbolig: Hva må vi tenke på?
Har du noen ide om rommet blir mindre av den jobben? Altså mindre enn opprinnelige innermål. Det har litt å si for hvordan jeg kan tegne kjøkkenet, dvs. valg av hvilke moduler som kan stå hvor. (Vi skal også skifte alt elektrisk og en del vannrør, samt forlenge noen vannrør, men det blir i krypkjelleren.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Vi har gammelt hus med bare 10cm isolasjon i veggene opprinnelig. Vi har valgt å etterisolere 5cm utvendig og 5cm innvendig, dvs. at vi lekter ut 5cm på hver side, så innerrommet blir da litt mindre siden alle vegger blir lektet ut på innsiden med 5cm, etterisolert og veggplater utenpå der igjen. Men du kan jo velge å ta alt utvendig om det går i forhold til muren på huset og tetting i underkant der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lesende
Tusen takk for grundig svar. Alt vil skje på innsiden her, da tar jeg det med i beregningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
Noen rom, har med hensikt, blitt mindre, andre større.
![]() |
#5 |
Lesende
![]() Sv: Hjelp, vi skal totalrenovere nykjøptbolig: Hva må vi tenke på?Byggefirmaet vi egentlig hadde bestemt oss for bakker ut og vi trenger noen til finpuss på planlegging og materialvalg og noen til å gjøre jobben. Det dreier seg altså om totalrenovering: Utskifting av vinduer inkl. karmer, alt av dører og vegger og gulv, rehabilitering av to bad, flytting av kjøkken, å ta deler av det som nå er oppholdsrom og gjøre om til den garasjen som planbestemmelsene sier at SKAl være der. Nei, vi får ikke dispensasjon, det har vi undersøkt grundig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lesende
![]() Sv: Hjelp, vi skal totalrenovere nykjøptbolig: Hva må vi tenke på?Nå er det plutselig liv med to byggmestre som driver og spør i forhold til beskrivelsen vi har laget. Vi har fått et spørsmål om sponplater contra gips på vegger. Vi har sponplater i noen rom her og jeg er fornøyd med det. Jeg liker at det er litt struktur i veggene. Gipsplater sprekker sjeldnere opp, men jeg synes de blir så lett skadet og er noe hæssel å henge opp ting i osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
oppussing |
|
|