Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Barcelona? Palma? Moskva?
Moskva står på topp 5-listen. Barcelona på topp 10. Vi har hatt fantastiske turer til både Palma og Barcelona tidligere, og reiser gjerne tilbake. Men vi prøver å få til en tur til en by vi ikke har vært i sammen tidligere. Takk for gode tips, og linker!
Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.
Amsterdam?
Dit skal vi i vår første barnefrie helg. 
Amsterdam står også på topp 5-listen. Eneste jeg lurer på er om maten er god der ..?
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Jeg har akkurat vært i Kraków, og der er det bare helt praktfullt. Min europeiske favorittby, i hvert fall akkurat nå. Veldig mange bra og hyggelige spisesteder, og så har de tidenes vakreste gamleby med masse fine gågater. Romantisk! Og billig!
Takk for gode tips! Det var dette med maten igjen da. Min mann fikk servert kjipe pølser med hvitt spekk da han var i Warsawa. Og han opplevde mye rart. Så jeg tror han har problemer med å se for seg at Kraków kan være et bra sted for ganen. Er du uenig?
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
St. Petersburg er også vel verdt et høstbesøk. Men da snakker vi mer monumentalt og storslått, heller enn koselig og romantisk.
Står også på listen. Eneste problemet her er flytidene til Norwegian. Får ikke til en kort nok tur. Men jeg har veldig, veldig lyst å reise dit ...
Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.
Reykjavik? Firenze? Wien?
En helg i London er jo aldri å forakte da.
Wien hadde vært kult. Det kan vi få til. Da kunne vi tatt en tur i operaen også. Firenze mangler direktefly. Men det er jo en fantastisk by da. Reykjavik? En bitteliten, vulkansk øy langt ute i havet er ikke for meg. Jeg skal ikke dit. Aldri, faktisk.
Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.
Siden jeg nettopp har vært der på en perfekt tur: Dublin!
Direktefly fra OSL, tar kun 2 timer. Mangfoldig by som absolutt ga mersmak!
Mange bra restauranter, deriblant har Gary Rhodes åpnet restaurant der. Shopping på linje med andre europeiske storbyer og mange hyggelige områder å rusle rundt i, både i og utenfor byen.
Mnja... Skeptisk. Jeg har lest Marian Keyes, og hun beskriver da Dublin som en nissetrist by. Stemmer ikke det altså? Jeg har aldri vært i Irland, ei heller min mann. Det kunne vært kult.
Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.
Siden Dublin er nevnt - som en fantastik by som det er - så tar jeg steget videre og slår et slag for Belfast!
Belfast er blitt en pulserende by, med fint uteliv, gode restauranter og mange spennende steder av historisk interesse.
God tur uansett hvor dere ender opp, heldiggrisene!
Jeg finner ikke noen direktefly til Belfast. Kjenner du til noen som flyr dit?
Opprinnelig lagt inn av daffy, her.
Hva med Venezia, jeg tror Norwegian flyr direkte? God mat som overalt i Italia, masse pent å se på, og veldig romantisk. Kanskje ikke så bra shopping da.
Venezia var storfavoritt, samme med Istanbul. Men Norwegian flyr ikke dit i september. Nedtur.
Ja, jeg fikk jo flere forslag om Praha som jeg glemte å quote. Nok en by som har vært besøkt så mange ganger.
Det er faktisk rutetidene som er det største problemet. Jeg ser at Norwegian funker dårlig. Det er ikke mange destinasjoner de har hvor man kommer seg frem og tilbake i løpet av en helg. SAS er enklere da. Slik det ser ut nå så tror jeg det blir rutetidene som bestemmer destinasjonen.
Ærh, egentlig ikke noe å lage pes av. Jeg skal på kjærestetur. Herregud, i så måte burde jo de fleste storbyer dekke behovet. Hva er det jeg klager over?
Tusen takk for tips, alle sammen!
|