Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva irriterer deg på SoMe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-19, 11:17   #11
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dette gjelder jo de aller fleste av vennene til tenåringen min. Det er slik de bruker insta. Legger ut et bilde (fortrinnsvis en selfie), får en haug med tilbakemeldinger, fjerner det etter en stund, når tilbakemeldingene har sluttet å komme, og har stort sett ingenting liggende der. Og de følger et lass med folk. Mye av det de følger er selvsagt venner, men også brukere med makeuptips, influensere, søte valper, jodel, morsomme fails og alt mellom himmel og jord. Det betyr ikke at de snoker på folk uten å legge ut noe selv.

Jeg følger dem likevel, særlig hvis jeg får forespørsel fra dem, fordi jeg synes det er viktig å ha en viss oversikt over hva som opptar dem i aldersgruppen, og hva som beveger seg der omkring. Nå foregår selvsagt ikke en brøkdel engang av kommunikasjonen der, men det er likevel utrolig hva man kan lese ut av hva slags bilder som legges ut, og hvilke tilbakemeldinger de får. Det er et studium i seg selv.

Nå har jeg ikke tenåringsbarn enda selv, men jeg er enig med deg på det punktet.
Min instaprofil er mer privat en Face, og jeg er ikke interessert i at nabokvinnen eller mammaen til datteren min uten videre skal kunne følge med på mitt liv, uten å dele litt tilbake selv.
Jeg følger jo også en haug influensere og andre fjasebrukere for underholdningens del!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.