Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går dere på jakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-06, 12:06   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går dere på jakt?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Er alle som tar livet av dyr kyniske, Iset?
Fotoapparatet skaffer ingen mat, det tror jeg du skjønner. Og jeg er ganske sikker på at de aller fleste som jakter er ute etter en kombinasjon av spenningen med selve jakten og mat/kjøtt som de skal selge/spise.
De fleste skyter dessuten så godt de klarer for å drepe effektivt. Har snakket med mange jegere som sier at det verste er når de skadeskyter. De liker jo ikke selve drapet, og prøver å gjøre det så effektivt som mulig.

Selvfølgelig må man være mer eller mindre kynisk for å kunne ta livet av dyr. Det betyr ikke at jeg mener det i negativ forstand. Skikkelige følelsesmennesker som meg selv, kunne aldri klart det med mindre det stod om livet, men det er vel kanskje DET som er negativt.

Gammel 12-10-06, 12:22   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går dere på jakt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvfølgelig må man være mer eller mindre kynisk for å kunne ta livet av dyr. Det betyr ikke at jeg mener det i negativ forstand. Skikkelige følelsesmennesker som meg selv, kunne aldri klart det med mindre det stod om livet, men det er vel kanskje DET som er negativt.

Så ordet kynisk er ikke nødvendigvis negativt ladet?
Jeg betegner meg som et skikkelig følelsesmenneske. Jeg kan grine av Hotel Cæsar og det som verre er. Jeg tåler ikke konflikter og krangling, og blir rørt av nasjonalsangen.
Men jeg hadde tålt å være med på jakt altså. Det er jo en helt naturlig del av næringskjeden, på samme måte som at fugler eter mark. Syns du det er like hjerteskjærende forresten? Å se en fugl som dreper en mark? Eller handler det om større og søtere dyr?

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.