Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vegetarisk ukesmeny?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-19, 14:31   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Her er en enkel en, som også kan spises kald til lunsj:

https://www.vegetarbloggen.no/2011/0...ed-granateple/

(det verste med denne er å ha de evinnelige urtene tilgjengelig).

ja, den så jeg på. Vi liker alle alle ingrediensene. Men syns ikke det er en middagsrett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 14:33   #22
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

ja, den så jeg på. Vi liker alle alle ingrediensene. Men syns ikke det er en middagsrett.

Nei, der er jeg enig, egentlig. Derfor slengte jeg på at den passet til lunsj også.

(Kan tilsettes kylling etc. på en kjøttdag, i alle fall )

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 14:35   #23
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Jeg kan anbefale bloggen greenbonanza på det varmeste.

Og lasagnaen hennes med spinat, fennikel og oliven er supergod. Den også.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 14:37   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

(Kan tilsettes kylling etc. på en kjøttdag, i alle fall )

Absolutt!


Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg kan anbefale bloggen greenbonanza på det varmeste.

Og lasagnaen hennes med spinat,fennikel og oliven er supergod. Den også.

Takk for tips. Jeg har sett litt på den, men ikke veldig dypt. Skal sjekkes ut igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 14:45   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Tror jammen jeg skal teste denne, til tross for tofuen. https://greenbonanza.com/2019/06/27/dirty-ramen/

Denne uka blir det i såfall denne, kikertcurry, vegetarbolognese, linsetacos også vet jeg ikke helt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 16:30   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Har dere smakt paneer? Jeg liker jenter ikke tofu, så vi bruker mye paneer. Lager selv eller kjøper på meny. Det lav jo egentlig brukes med mange ulike sauser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 16:35   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Ja, har spist mye paneer. Eller: jeg har. Gutta mine, not so much. Usikker på om konsistensen går hjem hos unge lovende, men vi tester. Jeg tåler ikke for mye meieriprodukter, så må prøve oss på tempeh igjen, tror jeg. Kanskje marinert i noe annet som tar knekken på den sure fermenteringssmaken. For konsistensen passet alle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 16:44   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Finnes det norske produsenter av Halloumi? Jeg vil ikke støtte oppom Kypros' og Hellas' sin enorme antibiotikabruk.
- Halloumi kan være verre enn kjøttbiten du valgte bort

Blæh. Halloumi er jo en ting samtlige 4 familiemedlemmer elsker hos oss. Jeg lager en skikkelig god tacolignende rett med halloumi og sopp, men da var det jo ikke så mye hjelp i det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 16:47   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Har du prøvd å spørre kolonial.no om å lage vegetarmeny?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 17:26   #30
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Har du prøvd å spørre kolonial.no om å lage vegetarmeny?

Det har jeg gjort, og får likevel masse oppskrifter med kjøtt.

Men kolonial har noen fine oppskrifter, vi er blant annet veldig glade i denne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 18:25   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Har du prøvd å spørre kolonial.no om å lage vegetarmeny?

Det var en god idé, og jeg fikk opp mye interessant. Men jeg synes ikke de er helt gode nok på proteiner. Der er vegetarkassen fra Adams matkasse langt bedre, synes jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 19:23   #32
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Godtlevert har mange gode vegetarretter, og de har jo «valgfri» så man kan sette sammen selv.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 19:54   #33
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Finnes det norske produsenter av Halloumi? Jeg vil ikke støtte oppom Kypros' og Hellas' sin enorme antibiotikabruk.
- Halloumi kan være verre enn kjøttbiten du valgte bort

Vet ikke om det finnes norskprodusert Halloumi, men Arla (dansk/svensk) har i alle fall.
Ellers så er kanskje ikke Halloumi den beste kjøtterstatningen hvis lette måltider er viktig. Osten inneholder mye kalorier hvorav en stor andel er fett, sammenlignet med et kjøttstykke.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 20:42   #34
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Her er noen oppskrifter jeg har prøvd og likt. Og en på blomkålsuppe (se bildet) som ser spennende ut som jeg skal lage på onsdag.

Grønnsakspai med ostesaus. Veldig god! Jeg lagde min egen melkefrie ostesaus.
http://www.veganmisjonen.com/2015/10...-ostesaus.html

Gratinert blomkålbiff.
https://coop.no/mega/kjokkenhagen/gr...tisk-tilbehor/

Grønnsaksform med mango og cashews.
https://coop.no/mega/kjokkenhagen/gr...-chashewnotter

Selleribiffer
300 g sellerirot
30 g parmesan
1 hvitløksfedd
1 løk
2 egg
1 dl små havregryn
Salt
Pepper
Olje

Skrell selleriroten og riv den på den grove siden på rivjernet. Rens og finhakk løk og hvitløk. Bland sammen alle ingrediensene til en farse. Form til biffer og stek i litt olje i varm stekepanne til biffene er faste.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 18-06-20 kl 23:10.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 20:57   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Jeg skal lage vegetarlasagne med spinat og EFTA som er i ukesmenyen på trines matblogg denne uka. Synes den høres god ut.
https://trinesmatblogg.no/recipe/veg...pinat-og-feta/

Ellers så er jo Daal veldig godt, da.

Har du prøvd ut vegetarbollene på Ikea?

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 21:03   #36
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Denne er veldig god og godkjent av flere kresne barn og voksne: https://elsa.elle.se/recept-aleksanders-smoriga-daal/

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 21:04   #37
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Og egentlig alt fra Greenbonanza!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 21:14   #38
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Liker dere halloumi? I så fall synes jeg det er fint å bruke som proteinkomponent i måltidet, og variere med ymse tilbehør, f.eks. 1) linsesalat med valnøtter (Nigella har en god oppskrift) + ovnsbakte rødbeter 2) ovnsbakt blomkål med harissa, fullkornscouscous (evt. i form av en tabbouleh-aktig salat) og en yoghurtsaus (type raita/tzatziki)

Sommerlig pasta: Ønsket pasta kokes opp, på slutten av koketiden tilsettes asparges i biter og frosne erter. Sil av vannet, ha i en klunk god olje, masse halve cherrytomater, noen biter mozzarella og marinerte artisjokkhjerter (de i små beger fra Rema funker utmerket).

God risbollevariant: Brun basmatiris toppes med ovnsbakte søtpotetbiter, ristede og krydrede kikerter, avocado og yoghurtdressing med koriander og lime.

Ikke så sommerlig, men dødsgodt: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/...ushroom-ragout (vi skippet taleggioen)

Novla, har du oppskriften på linsesalaten fra Nigella??

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:51   #39
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg skal lage vegetarlasagne med spinat og EFTA som er i ukesmenyen på trines matblogg denne uka. Synes den høres god ut.
https://trinesmatblogg.no/recipe/veg...pinat-og-feta/

Den er kjempegod! Særlig om du bytter ut EFTA med Feta

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-19, 00:12   #40
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk ukesmeny?

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no