Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Speilreflekskamera?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-19, 09:54   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Speilreflekskamera?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg elsker speilreflekskameraet mitt. Men om jeg ikke brukte det som et speilreflekskamera, så hadde jeg kjøpt noe hendigere.

Men det tar vel i teorien speilrefleksbilder selv om jeg ikke bruker det så veldig avansert, lizzm?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-19, 09:56   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo forsåvidt kjøpe et lite kamera, men spørsmålet er egentlig om iPhone er bra nok...

Gammel 01-07-19, 10:00   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et fullformatkamera jeg bruker til studiobilder og viktigere anledninger. Jeg hadde det også med på ferier osv før men det er veldig tung (dobbelt så tungt som normale speilrefleks).

Og så har jeg et speiløst jeg bruker stort sett på feire nå etter å ha bært meg ihel på ferie i mange år.

Enig med Niobe. Kan man ikke bruke kamera på noe annet enn automatiske innstillinger kan man bruke et enklere kamera. Man må virkelig ikke bruke full automat, det gjør ikke jeg heller. Bare når jeg må som ved raketter eller veldig mørke steder. Stille blender og lukkertid derimot er noe annet.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-07-19, 10:01   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det tar vel i teorien speilrefleksbilder selv om jeg ikke bruker det så veldig avansert, lizzm?

Joda, men bilder tatt på Auto-funksjon er så mye dårligere at jeg ser for meg at jeg kunne hatt et mye enklere kamera. Speilreflekskameraet er jo unektelig stort og tungt å ha med. Om jeg ikke utnyttet potensialet i det, så hadde jeg mye heller dratt på noe med halve størrelsen.

Gammel 01-07-19, 10:03   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Joda, men bilder tatt på Auto-funksjon er så mye dårligere at jeg ser for meg at jeg kunne hatt et mye enklere kamera. Speilreflekskameraet er jo unektelig stort og tungt å ha med. Om jeg ikke utnyttet potensialet i det, så hadde jeg mye heller dratt på noe med halve størrelsen.

Takk for svar! Da blir det nok bare iPhone.

Jeg har vært på kurs og alt, men jeg bruker det så lite at jeg glemmer alt fra gang til gang, og det ER digert. Og tungt. Tar masse plass i kofferten, men enda verre er det at det kun sporadisk blir dratt fram på ferie. Men jeg har en forstilling om at iPhone ikke er bra nok...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.