Sv: Skikk og bruk på fly
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg tenker at det må da være mer behagelig for alle involverte å betale et par hundrelapper for et ekstra sete, og rett og slett prøve å ikke kjenne mer på skam enn det de gjør de som betaler for ekstra benlengde? Lettere enn å sitte og prøve å gjøre seg så liten man kan og kjenne fysisk på at man tar mer plass enn det er plass til, en hel flyreise?
Kanskje flyselskapene burde markedsført muligheten mer? Det er jo mange som ønsker setet ved siden av seg tomt bare fordi de syns det er behagelig også? Om de legger prisen bare et lite hakk under flypris minus avgifter, så vil det være lønnsomt også, sett under ett.
Helt klart. Det hadde jo vært en kjempeløsning. Men det finnes vel ikke i dag? Man må ringe og be om det spesielt. Det gjør jo billetten dyrere allerede. Og jeg tipper mange ville valgt å betale for et ekstra sete sete om det var mulig. Om prisen bare var noen hundrelapper. Så da har man en utfordring igjen.
Jeg skjønner ikke helt dette med å betale for ekstra beinlengde? Nå flyr jeg svært lite men når vi flyr så betaler vi for å velge sete. Da velger jeg så sant det er mulig sete med beinplass (førsterekka eller foran nødutgang). Men dette koster da ikke noe mer enn andre seter? Det som koster er å velge sete. Eller har andre selskap andre løsninger? Jeg har bare flydd med SAS og Norwegian.