Sv: Låner "alle" penger til middels/store oppussingsprosjekter?
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Jeg er egentlig ganske frustrert over at det ikke går an å ta en skikkelig diskusjon på forbruk og sparing uten at det popper opp stråmenn fra alle kanter. Vi har et sjukt overforbruk i Norge i dag, og kan ikke fortsette slik.
Jeg er veldig enig i dette. Nå har vi nettopp kommet oss inn på boligmarkedet for første gang, og etter å ha brukt våren til å se på boligannonser er jeg ganske frustrert, overrasket og bekymret over hva som markedsføres som leiligheter med oppussingsbehov, renoveringsbehov og moderniseringsbehov. Helt greie, normale, ikke-fancy leiligheter med fungerende kjøkken og bad. Ikke spesielt stygge, men helt ok.
Nå ender vi riktignok opp med å pusse opp en del i den leiligheten vi har kjøpt, vi maler vegger og bytter gulv. Bare fordi de gulvene som er der er så ekstremt stygge, og ulike i hvert eneste rom i hele leiligheten. Så jeg er jo absolutt en del av det selv.
Vi har dog ikke tatt opp lån for å gjøre det, om vi ikke hadde fått en betydelig sum i bryllupsgave av svigerforeldrene mine, måtte vi levd med de stygge gulvene. Og det hadde vi gjort.
|