Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når ens utdanning går en til hodet ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-07, 21:32   #10
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jge skjønner ikke helt hva du mener her. Er det begrensende for mennesket at noen tar alt for god fisk eller at de ikke gjør det? Altså, er det begrensende at man krever bevis eller er det begrensende at man ikke krever bevis?

Det jeg mener er at det er begrensende når alt skal bevises, ref. Märthatråden... Det er ikke alt som kan bevises. En gang i framtiden kan vi f.eks. bevise at healing virker... kanskje.. men før det kan skje må vi ha annen teknologi enn det vi har idag.

Sitat:

Jeg skjønner ikke hvordan du kan tro at jeg ikke har omgått flere ulike miljøer? Jgeg håper du bare uttrykker deg uklart eller at jeg misforstår. Jeg kommer fra et lite sted der få har utdanning, jeg er oppvokst på gård, jeg har jobbet som servitør i nær 10 år, (på alt fra veikro til skikkelig bra restauranter), og omgåttes alt fra samfunnstopper til arbeiderklassefolk. Jeg lurer på om du tillegger meg snobberi jeg ikke har og tillegger meg meninger jeg ikke har, fordi du allerede på forhånd har bestemt deg for hvordan folk som ikke alltid er enig med deg er.

Mulig jeg var uklar her. Var ganske trøtt da jeg skrev Det var ikke deg personlig jeg mente da. Om et menneske har vært aktiv på sin arbeidsplass og tatt på seg verv som f.eks. tillitsvalgt så er det også en "utdanning" som også betyr noe i sammenhengen. Et samfunnsengasjert menneske på f.eks. 40 år kan kanskje ganske mye enn en nyutdannet 23 åring. Det kan jo selvfølgelig ikke helt sammenlignes, men jeg prøver å si at voksne engasjerte mennesker uten utdanning kan definitivt være interessante å snakke med. Jeg skjønner ikke hvordan du oppfatter at jeg tillegger deg snobberi. Om du hadde kjent meg hadde du nok skjønt at jeg har en helt annen oppfatning om andre som ikke er enig med meg enn det du sier her. Jeg liker å snakke med folk som ikke er enig med meg, fordi det er da jeg lærer noe. Skulle jeg bare omgås mennesker med samme oppfatninger som meg så hadde jeg ikke utviklet meg......

Sitat:

Har jeg undervurdert dette? Hvor? Jeg har bare, som treofelia, (eller Teofelia, som hun egentlig heter) sagt at man får (hvis man vil) mye erfaring ved siden av studiene ved å gå inn i studentorganisasjoner eller drift av studenthus. Jeg har aldri sett en tillitsvalgt som er leder for flere hundre mennesker, arbeidsgiver for mange ansatte og ansvarlig for omsetninger på langt over ti mill. Mange studenter har hatt et slikt ansvar inkl. meg selv. Det gir en ekstra kompetanse FØR man er ferdigstudert som gir mulghet til helt andre jobber, enn dersom man bare studerer. (For ikke snakke om vennene, festene, katastrofene man må takle og hvor mye man lærer IRL)

Her snakker vi forbi hverandre. Når man er ung og tar utdanning så teller det selvfølgelig at man har tatt på seg verv. Det jeg prøver å si er at gjennom livserfaring så har man lært masse og derfor er det trist at enkelte mennesker med høyere utdanning undervurderer mennesker fordi de ikke har høy utdanning. Man kan få masse selvutvikling gjennom arbeid og verv man har hatt osv.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
arroganse, klassiker, utdanning

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.