Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?
Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.
Vi har to Siemens oppvaskmaskiner vi har reparert to ganger etter de var 5 år. Det var ikke den feilmeldingen vet jeg. De var 8-9 år gamle da vi gjorde og og de går som en klokke ennå. 10 år nå. Jeg synes man skal strekke seg for å reparere eksisterende hvitevarer, men jeg er helt enig i det at det er vanskelig når man ikke vet hva man må ut med og kanskje også risikere å måtte kjøpe nytt uansett.
Men noe man kan huske litt på er at det er såpass store rabatter/tilbud på nye varer i dag at de 1400,- for vurdering av reparasjon er greit i det store og hele. Jeg synes generelt at servicefolkene har blitt langt mer opptatt av at ting skal repareres enn å si at "det er bare å kjøpe nytt". Vi forbrukere må bli flinkere til det, men jeg har selv følt på frustrasjonen. Jeg synes det bør større føringer til på dette, at det skapes flere arbeidsplasser til reparasjon av hva det måtte være og at alt slikt er svært lett tilgjengelig.
Ja, det er mye som er verdt å reparere. Vi fikset selv vaskemaskinen i fjor ved hjelp av youtube og en ny sensor til 250 kroner. Tenkte det var en såpass liten utgift at det var verdt det selv om det skulle vise seg at det ikke funket. Og den går fortsatt fint nesten et år etterpå.
|