Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

De beste blant oss (Helene Uri – advarsel: SPOILERE!)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 11:49   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste blant oss (Helene Uri)

Jeg likte boken godt (kjenner også systemet) og kjente igjen veldig mye, uten at jeg har hverken studert eller jobbet på akkurat dette instituttet som det oppdiktede instituttet er modellert etter.

Jge trengte ingen happy ending i denne boken, det var helt greit at en bok som handler om svik, begjær, forfengelighet, selvopptatthet, ambisiøsitet som grenser over til vilje til å gå over lik, osv ikke ender godt. Verden er urettferdig. Akademia er et sted der fallene kan være høye og grusomme, der ting stjeles og man bruker sex som virkemiddel. Helt greit at det ikke går dem godt og at de onde får sin straff. Slik er det.

Jeg har bare lest Honningtunger før denne og likte også den kjempegodt. Hun har en fantastisk språkføring og et rikholdig vokubular som jeg nyter å lese.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.