Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Løping: Intervaller

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-19, 08:50   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Løping: Intervaller

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Morella, hvordan varmer du opp?

Jeg er opptatt av å varme godt opp. Nå trener jeg veldig mye og har tid til lang oppvarming, så det kan gjerne bli en halv time før intervallene.
Men jeg starter rolig, 2% stigning. Øker belastningen gradvis og jobber meg opp mot terskel, før jeg trapper ned de siste 2 minuttene. Føler jeg får mer ut av dragene når jeg har vært noen få korte runder opp i mot 85% av makspuls før første drag.

Jeg vil også påpeke at det er viktig med nedtrapping etter en intervalløkt for å unngå at melkesyren forblir i musklene. Jobb pulsen gradvis ned i minst 10 minutter etter økten.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-19, 08:56   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Hva er dumt med at melkesyren forblir i musklene? Hilsen Om Mulig Enda Dommere....

Regner du forresten oppvarming og nedtrapping som en del av treningen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-19, 18:20   #3
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk!

Hva er dumt med at melkesyren forblir i musklene? Hilsen Om Mulig Enda Dommere....

Regner du forresten oppvarming og nedtrapping som en del av treningen?

Melkesyren kommer når musklene jobber uten oksygen. Det fører til at musklene stivner og du kjenner at de er blytunge. Når du trapper ned, og ikke bråslutter med en intervall vil musklene igjen kvitte seg med melkesyra. Dette gjør deg mindre stiv og du blir raskere klar til neste økt. Altså viktig for restutisjonen.

Jeg regner både oppvarming og nedtrapping som en del av treningen, viktige deler av treningen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-19, 18:22   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, takk for info!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.