Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 12:37   #11
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du kan gjerne mene at blasfemiparagrafen skal fjernes, men likevel skuffer de siste linjene dine meg veldig.

På alle andre felt i samfunnet har samfunnet beveget seg i mer mot å beskytte mennesker mot forhåning. Religiøse mennesker i Norge blir forhånet, mobbet, barn av religiøse blir mobbet i skolen på grunn av tro.
Skal det være mer legitimt å håne religiøse enn andre mennesker?

Det undrer meg hvordan så mange mennesker her inne ser på forhåning og harsellering som noe "greit".

Bare trist rett og slett.

Hvem som blir mobbet i det norske samfunnet kan vel også tas ganske kraftig opp til debatt.

Som ikke-religiøs har jeg nok opplevelser, særlig fra skolen, på at mitt livssyn ikke er viktig og at mine valg nærmest latterliggjøres. Som mor til ikke -døpte barn er jeg nå ganske spent når jeg skal sende min eldste til en skole der de skal inn i et kristendomsfag der jeg har svært lite jeg skulle ha sagt dersom de blir utsatt for den samme type lærere som jeg og andre har opplevd.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.