Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-19, 14:59   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser nyttårsaftenhabitten ut da, damer?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det stemmer ikke, jeg for min del var overrasket over at såpass mange i tråden ikke syntes det var noen vits i å pynte seg på nyttårsaften. Jeg er ikke overrasket over at det finnes folk som ikke gjør det. Hvis du skjønner forskjellen.
Jeg synes for øvrig bukse og pen genser/bluse er pynt, så jeg har absolutt ikke en høy terskel for hva som er pyntet nok.

Samme her.

For min del pynter jeg meg svært sjelden. Jeg er ingen festløve, og er sjelden i selskap, og går aldri i kjoler eller skjørt til hverdags, og har en jobb som ikke krever pene klær. Så jeg bor i jeans og ymse gensere. De eneste anledningene jeg pynter meg er omtrent bare julaften, nyttårsaften og 17.mai. Så for meg er det en litt fremmed tanke å heller ikke skulle pynte meg da, men tvert om kle meg mindre pent enn andre dager, ved å gå i pysj eller ullundertøy, som jeg ellers bare gjør når jeg er syk eller på fjelltur. Så det handler kanskje om at jeg ikke pynter meg så ofte, dette er en av de ytterst få anledningene. Men blir ikke sjokkert over at andre ikke gjør det, jeg vet jo at andre ikke gjør det. Som Niobe sier, hvis man ikke feirer nyttår så er det jo verken sjokkerende eller overraskende at man ikke pynter seg. Men jeg trodde også at det var vanligere å se på nyttårsaften som pyntedag, enn det ser ut i tråden her.

Og som rine forundrer jeg meg litt over at man ikke greier å se vitsen med pynting og god mat hvis man "bare" er med familien, og i tillegg at pynting er det samme som svært ubehagelige klær. Det skal jo ikke så mye til for å se litt pyntet ut, det må jo ikke være paljettkjoler, som andre har påpekt. Det som er skikkelig pyntet for meg kan være hverdagsklær for andre. For meg som aldri bruker det ellers blir jeg fort mye mer pyntet bare jeg har på et par store øredobber og leppestift. Det skal ikke så mye til, og trenger ikke innebære store ubehageligheter. Bare vise at man har lagt litt ekstra omtanke i påkledningen og stylingen, til ære for resten av selskapet.

Sist redigert av My : 01-01-19 kl 15:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.