Sv: Tenåringssjokket - overvåkning
Nei, jeg er enig med Tussa.
Jeg har en straks 17åring som har en festradius fra Bærum til Skedsmo. Han kjenner utrolig mange folk og forflytter seg raskt ila kort tid. Det gjør han null og niks å komme seg rundt med trikk, bane, buss eller tog.
Jeg har lastet ned Snap kun for å se han. Han liker å ha det sånn selv om han noen ganger skrur av sånn at jeg ikke kan se han. Men vi har en avtale på at han skal ha den på når han er ute i helgene.
Innimellom sender jeg han sms også for å høre at han svarer. Han svarer alltid kjapt. Bare helt kort men det holder.
Bare for 2 måneder siden så så jeg på snap at han var på vei hjem. Sendte sms men han svarte ikke. Stusset over at han ikke kom hjem etter en stund. Så så jeg på snap at han fortsatt var på trikken. Etter en stund så jeg jo at han ikke forflyttet seg. Jeg tenkte tanken på å gå og se etter han men klokka var sent på natta så jeg gjorde det ikke.
Han kan stå lenge og prate med folk så jeg tenkte det.
Under en time etterpå kom det noen brasende inn døra og jeg hørte jentestemme. Stusset på om han turte å ha med en jente hjem og gikk til døra. Der stod han sammen med to ambulansefolk som hadde blitt oppringt fordi han var observert liggende på en trikkeholdeplass.
Tenk om ingen hadde reagert og at han hadde blitt liggende?
Etter det er han helt enig i at jeg får følge med på snap.