Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et godt eksempel på fattigdom?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-18, 08:43   #11
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et godt eksempel på fattigdom?

Definisjonen av fattig I hodet mitt, ligger jo ganske langt fra den offisielle statistikk definisjonen. Fattige har utfordringer med å skaffe mat og et sted å bo imitt hode, mens statistikken sier x% undermedian inntekt ( 25%?). Det er ikke mange som offisielt er registert I norge som faller inn under min magefølelse definisjon. Kanskje de svarte uoffisielle bær plukkere og tiggere osv ?

I den andre enden av skalaen, syns jeg ikke man kan defineres som rik så lenge man har gjeld som er en betydlig andel av assettene man besitter, dvs de fleste lønnsmottagere er dermed ikke rike. I statistikk verden regner jeg med at alle over enn viss x% over median inntekten regnes som rike, eller hva den offisielle betegnelsen er.

Og selv med en bruttoinntekt langt over medianen syns jeg ikke man er rik, dersom man fortsatt må ta opp gjeld for å kjøpe hus eller hytter. Dersom man har tilgang til kapitalinntekter av betydelig størrelse vil jeg kunne mene at man er rik, ikke ellers.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.