Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 09:52   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg synes den var helt ok. Min filminteresserte svoger var med meg, og det var interessant aa gore meningen til en som ikke har lest bokene eller sett andre HP-filmer. Han syntes det var alt for mange flashback- og drommesekvenser, og at det ble langtekkelig. Det er jeg enig i. Jeg gir den likevel terningkast 5, eller kanske 4. Ingen av filmene slaar forovrig PoA.

Jeg synes det er forskjell på flashbacks bare som filmatisk virkemiddel og flashbacks som er helt nødvendige for å fortelle historien som den er. Halve poenget med HP5 er jo koblingen mellom Harry og Voldemort og hvordan Voldemort trenger seg inn i sinnet til Harry. Temmelig mye av dramatikken i boka foregår jo på Harrys innside. Hvordan gjøre det uten slike sekvenser?

Sist redigert av Kaija : 21-07-07 kl 09:56. Årsak: Spoilersladdet!
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.